​ריתוך אלומיניום לתיקון רהיטים ומוצרים ביתיים

בכל בית יש מגוון פריטים המיוצרים מאלומיניום וממתכות נוספות, לדוגמה שולחנות, כסאות, מעקות, מאחזי יד, אופניים, עגלות, שערים ועוד. מדי פעם אנו עלולים לגלות סדקים או שברים ברהיטים ובמוצרים השונים לבית מאלומיניום, ולרוב אנו נוהגים להשליך אותם לאשפה. לכן, כדאי לדעת כי ניתן לתקן את רוב הפריטים מאלומיניום באמצעות ריתוך מקצועי בבית מלאכה המתמחה בכך. כך, נוכל לחסוך כסף רב ובמקום להשליך פריטים איכותיים לאשפה יש באפשרותנו לתקן אותם, ליהנות מהם לאורך זמן רב, לחסוך כסף וגם להפחית את כמות האשפה שאנו מייצרים.

שירות בבית הלקוח או בבית המלאכה

כיום ניתן למצוא כמעט בכל בית בישראל מגוון פריטים המיוצרים מאלומיניום. כדאי לדעת כי אלומיניום, הנקרא בעברית חמרן, הוא חומר גלם נפוץ, עמיד וחזק, לכן נעשה בו שימוש נרחב בכל ענפי התעשייה, לרבות בענף הבנייה ובמוצרי חשמל ורהיטים. כמו כן, אם יש לכם אופניים חשמליים, קורקינט או אופניים רגילים, השלדה שלהם עשויה ברוב המקרים מסגסוגת אלומיניום, ובכל מקרה של מכה או סדק אפשר לתקן את הפריט ואין צורך למהר ולרכוש מוצר חדש.

את המוצרים לבית העשויים מאלומיניום ניתן לתקן בביתכם אך באפשרותכם גם לקחת אותם לבית מלאכה המתמחה בעבודות ריתוך אלומיניום לתיקון רהיטים ומוצרים לבית, יש מקרים בהם עליכם להזמין רתך מקצועי ומנוסה לבית, לדוגמה, כאשר עליכם לבצע ריתוך של המעקה בחדר המדרגות, מעקה במרפסת, תיקונים בגדר או בשער החשמלי וכדומה.

ריתוך באמצעות גז ארגון

כדאי לדעת כי תיקון מוצרים לבית מאלומיניום מחייב ציוד מקצועי וניסיון עשיר. כדי לתקן ולרתך מוצרים מאלומיניום יש להיעזר ברתכת מתאימה. ברוב המקרים נהוג לתקן ולרתך מוצרים לבית מאלומיניום ברתכת טיג (TIG). ריתוך ארגון מתבצע בעזרת אלקטרודת טונגסטן היוצרת קשת חשמלית, כאשר הרתך מזין את חומר המילוי מהצד באופן ידני והרתכת מזרימה גז ארגון למניעת חמצון. במקרים מסוימים הרתך יבצע את תיקון המוצרים מאלומיניום באמצעות רתכת מיג.

אחרי הריתוך נהוג להסיר סיגים ובמידת הצורך לשייף מעט את המקום על מנת להחליק את קו או נקודת הריתוך. חשוב לזכור כי ריתוך טיג יוצר שכבת מגן מעל האלומיניום וכך זוכים לעמידות גבוהה ולמניעת התפתחות קורוזיה בנקודת הריתוך.

ריתוך לבד או בעזרת רתך מנוסה?

למעשה, כל אחד יכול ללכת לחנות כלי עבודה ולרכוש רתכת בכמה מאות שקלים, עם זאת עבודות ריתוך אלומיניום מחייבות דיוק וניסיון, לכן מומלץ להשאיר את התיקונים לרתך מקצועי. טכניקת הריתוך מחייבת הבנה בחומרי גלם והתאמת שיטת הריתוך וחומרי המילוי המתאימים ביותר לצורך התיקון. רק רתך מנוסה בעל ידיים יציבות מסוגל לתקן את הרהיטים והמוצרים לבית מאלומיניום באיכות גבוהה וללא גרימת נזקים למתכת ולפריט אותו יש לתקן, ולהבטיח תיקון יעיל, חלק ועמיד לאורך זמן, ללא סיגים ופגמים.

במידה ואת/ה מעוניינים בשירותי תיקון או שחזור למוצרי מתכת, בית המלאכה שלנו בעל נסיון של שנים ומקצועיות ללא פשרות. 

מוזמנים ליצור קשר לפרטים נוספים