נפלאות המתכת - ייצור ארון חשמל ומים בדרך הבטוחה ביותר

מערכת החשמל והמים נחשבת למערכת רגישה הדורשת תכנון והשקעה הן מבחינת בחירת המיקום, התפעול, התחזוקה וכמובן – המארז.
המערכות טמונות בתוך ארונות שתוכננו ויוצרו מראש בהתאמה אישית למורכבות הציוד האלקטרוני או מערכת המים, כך שיוכלו לאפשר אספקת חשמל ומים ולשמור על הציוד היקר מחשיפתו למפגעים סביבתיים כמו מזג אוויר, אבק, עובש, זיהומים וכימיקלים וכן לצורך מניעת סכנות כמו סכנת התחשמלות.

כיום ייצור ארונות חשמל ומים נעשה בסטנדרטים גבוהים במיוחד בתהליכי ייצור מתקדמים כך שהארונות עמידים וחזקים יותר מתמיד, בהתאמה אישית לפי ממדי המבנה וצרכי המשתמשים ואפילו חזותם אסתטית להפליא – כך שבמקרים רבים, הארון מתפקד גם כפריט עיצובי.

בבואכם להזמין ארונות חשמל ומים חשוב שתשימו דגש לסוג החומרים, למוניטין של היצרן ולתהליך ההתקנה והתחזוקה. לפניכם טיפים חשובים בנושא:  

נפלאות המתכת

קיימים חומרי גלם שונים לייצור ארונות מים וחשמל מפלסטיק ועד פיברגלס, אבל אלה חומרים שעשויים להתעוות עם הזמן ולא תמיד העלות האטרקטיבית שלהם משתלמת.
אם חיפשתם חומר מנצח בענף הכירו את המתכת – חומר גלם עמיד בעל תכונות ומאפיינים שהופכים אותה ל"כוכבת על" בענפים שונים ובין היתר גם בתחום ייצור ארונות חשמל ומים.
ארונות חשמל ממתכת הן בעלות עמידות מאוד גבוהה הבאה לידי ביטוי בכך שהמתכת שומרת על התכונות הייחודיות שלה לאורך זמן והיא עמידה גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים של קור עז או חום גבוה (כולל הגנה מקרני UV). היא מגיבה היטב לחומצות וכימיקלים, לא מתעוותת ומשתנה בקלות וקל מאוד לתחזק אותה ולשמור עליה נקייה מפני אבק או עובש, מסיסים ושומנים למיניהם וסביבה חומצית במיוחד ואף רטובה. מעבר לכך, המתכת חזקה ובעלת יציבות גבוהה ומסוגלת לשאת משקל כבד, כשמדובר בארונות הנושאים ציוד חשמלי מאסיבי מדובר בחומר האמין ביותר בעל עמידות לטווח ארוך. מתכת כשלעצמה היא מוליכה חשמלית ולכן תדע איך להתמודד עם הפרעות אלקטרומגנטיות ורכיבים אלקטרוניים רגישים הטמונים בארון החשמל ומארזי מתכת באופן כללי נחשבים בתעשייה למועדפים ביותר כי הם עשויים מחומר ששומר על אנרגיה ואקוסטיקה – מפחית את עוצמת הרעשים וחסכוני לאורך זמן.
נוסיף לכך שמההיבט של התאמה אישית ועיצוב, אפשר ליהנות מהיצע מסחרר של עיצובי מתכת בחיתוכים ובטקסטורות, צבעים וצורניות כך שהמארז ישתלב עם הקו העיצובי של החלל והמתכת היא גם חומר בר קיימא שניתן למחזר ושומר על ידידותיות עם הסביבה – ירוק והרמוני.
כמובן שאפשר להחליט לפי התקציב המבוקש על ציפויים שונים למתכת להעלאת העמידות שלה בפני קורוזיה וכדומה.

ייצור איכותי – תכנון חכם

בכל מקרה, חשוב לפנות לחברה יצרנית מובילה שיודעת לתכנן ארונות בטיחות למערכת המים והתקשורת כך שהארון יתאים בממדים ובצורה בדיוק למה שהוא עומד להכיל מבחינת משקל ונבנה לפי התקנים המחמירים כולל אמצעי אבטחה שונים לפי הצורך.
יש למפות את השיקולים השונים על מנת לתכנן את מארז החשמל והמים בין אם הוא מיועד לסביבות מגורים, למבני מסחר, לחברות בתעשייה כך שגם תישמר מראש גישה נוחה לתיקון תקלות בציוד או לביצוע המילוי בדרך נוחה ומהירה מבלי לפגוע במארז או להסתבך עם פתיחתו וסגירתו. יש לקחת בחשבון את סוג ההתקנה , למשל על קיר גבס או בטון, תנאי השטח ולפי זה גם לבחור ארון בעל המידות המבוקשות (רוחב, גובה ועומק) וכן להתייחס לסוג הסגירה והמראה המתקבל.

אל תתפשרו על איכות ועמידות של ארונות חשמל ומים בין אם כארונות תקשורת או למרכזיות מים. בחרו את המוצרים הטובים ביותר בשוק שישרתו אתכם בנאמנות ולאורך זמן.

אולי יעניין אותך גם: