תיקון אופניים חשמליים - כל מה שכדאי לדעת

לבטח גם אתם רכשתם במיטב כספכם אופניים חשמליים בעיצוב אופנתי ומאיכות גבוהה. כתוצאה משימוש מוגבר, מנפילות, מתאונות ומחבלות שונות אחרות, עלולה שלדת האופניים להיפגע, אך לשמחתכם כספכם לא ירד לטמיון, מאחר וניתן לרתך את הפגיעה בשלדה ולחבר מחדש את המכלולים המחוברים אליה. ריתוך אופניים מחייב ניסיון רב וציוד מקצועי, לכן מומלץ לפנות לבית מלאכה המתמחה בתיקון אופניים חשמליים, ומציע תמורת סכום סמלי תיקון איכותי המבטיח לכם שימוש בטוח באופניים.

ריתוך השלדה ומכלולי אופניים אחרים

שלדת האופניים החשמליים מהווה את החלק החשוב והמרכזי של האופניים, מרבית המכלולים מחוברים לשלדה, ביניהם מערכת הבלמים, גלגלים, מכלול ההילוכים ומעגלי השיניים, סבל ועוד. בכל מקרה של תאונה, נפילה או כתוצאה מגורמים אחרים, עלולה השלדה להתעקם, במקרים אחרים תראו שבר או סדק בשלדה, ועליכם לבצע תיקון כדי לשמור על בטיחותכם ועל מנת להמשיך לרכב על האופניים השימושיות ללא חשש וללא גרימת נזק חמור יותר.

ניתן לרכוש בחנויות כלי עבודה רתכת אלקטרונית עם אלקטרודות מתאימות, וציוד נוסף כמו פטיש שלאקות המיועד לניקוי סיגים שנותרו אחרי הריתוך וכמובן מסכה איכותית לפנים. עם זאת, במידה ואינכם מיומנים בטכניקות ריתוך אלומיניום אתם עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך לשלדת האופניים או לאחד מהמכלולים היקרים, ויצא שכרו בהפסדו.

לכן, מומלץ לפנות לבית מלאכה המתמחה בעבודות ריתוך ומציע בין השאר גם תיקון אופניים חשמליים. כך, תדעו בוודאות כי האופניים שלכם יתוקנו במקצועיות וללא רבב, ותוכלו להמשיך לרכב על האופניים החשמליים לאורך שנים ארוכות, ללא כל חשש.

כיצד מתבצע תיקון האופניים בריתוך?

בבית המלאכה יש ציוד מקצועי הכולל מגוון סוגי רתכות וציוד נוסף. לאחר אבחון הבעיה באופניים החשמליים ואפיון חומר הגלם ממנו מיוצרת השלדה, לרוב סגסוגת מתכות המכילה ריכוז גבוה של אלומיניום, בוחרים את האלקטרודות המתאימות לריתוך, ומכוונים את העוצמה הנכונה כדי ליצור קשת חשמלית לריתוך מדויק ואחיד.

רתך מקצועי מבצע במיומנות גבוהה את עבודת הריתוך, לרוב ניתן להסתפק במתח של 75-95 אמפר בלבד, וזאת כדי לבצע ריתוך מדויק ללא גרימת נזק לשלדה או למכלולים אחרים של האופניים. בעת הריתוך יש להצמיד ולהדק את החלקים כדי לבצע ריתוך אחיד לחיבור מושלם של שני החלקים. כדאי לדעת כי במהלך הריתוך מתקדמים לכיוון אחד ולא חוזרים אחורה כדי ליצור שכבת חיבור אחידה, יש לרתך באטיות כדי לוודא שלא נותרים חורים או סדקים בשלדה.

לאחר השלמת הריתוך יש להסיר בעדינות שאריות ריתוך הנקראות בעגה המקצועית שלאקה, ולאחר קירור המקום חשוב לצבוע את האזור בצבע יסוד, ולאחר ייבוש מהיר להוסיף שכבת צבע בגוון של שלדת האופניים כדי ליהנות מתוצאה אסתטית.

לסיכום, תיקון אופניים חשמליים באמצעות ריתוך מחייב מיומנות גבוהה וציוד מתקדם, לכן מומלץ לפנות לבית המלאכה כדי ליהנות מתיקון יסודי ובטיחותי, ומתוצאות מרשימות המבטיחות לכם נסיעה בטוחה עוד שנים ארוכות.   


צריכים תיקון לאופניים שלכם? 

פנו אלינו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ועבודה מקצועית ללא פשרות