​ריתוך פליז לייצור ולעיצוב רהיטים, מעקות ומוצרים נוספים

פליז (Brass) היא סגסוגת מתכת ייחודית העשויה מאבץ ונחושת שמגיעה במגוון גוונים, ביניהם גוון זהוב, חום וחום אדמדם. למתכת הפליז מראה אלגנטי וייחודי, הסגסוגת קשיחה יותר מנחושת והיא עמידה בפני התפתחות קורוזיה. קל לעבוד עם סגסוגת הפליז וניתן לעבד ולעצב את המתכת לכל צורה בהתאם לצורך. הפליז היא מתכת יחסית זולה ובגלל יתרונות תכונותיה, לרבות העיבוד הנוח והקל, הפכה הסגסוגת לפופולרית ונעשה בה שימוש נרחב למטרות ייצור ועיצוב מוצרים לבית ולתעשייה.

עבודות פליז

בין היתר מייצרים מפליז שלל רהיטים אלגנטיים לבית ולמשרד, מעצבים מסגסוגת הפליז מעקות עמידים ואיכותיים במגוון צורות ועיצובים, ומייצרים מהמתכת גם דלתות, ידיות, נברשות מרשימות בעיצוב מרהיב וייחודי, וכן מייצרים מפליז עוד שלל פריטים ומוצרים. כדי לייצר מעקות, דלתות, רהיטים ונברשות, או פריטי נוי לבית, יש לפנות לבית מלאכה מקצועי ומנוסה המתמחה בין השאר גם בעבודות ריתוך פליז.

כדאי לדעת כי בעבודות פליז רבות נדרש צוות בית המלאכה לשלב חומרים נוספים כדי לייצר עבור הלקוח את הפריט המבוקש. כך לדוגמה, ניתן לבצע עבודות פליז משולבות בזכוכית, אלומיניום, עץ ופרספקס. במידה וזקוקים למוצרים המיועדים לסביבה רטובה, לדוגמה מאחזי יד או מעקות לאמבטיה ניתן לצפות את הפליז בניקל כדי להבטיח עמידות גבוהה יותר בפני קורוזיה.

אחד השימושים הפופולריים לפליז הוא ייצור מעקות, מעקה מפליז נחשב לחזק, עמיד ובטיחותי, הוא עמיד בפני קורוזיה לאורך זמן, וניתן לעצב מהמתכת מעקות מעוצבים בהתאם לדרישת וצרכי הלקוח. מעקה מפליז מרשים במיוחד בגלל המראה האלגנטי והיוקרתי של המתכת, וניתן לבחור בגוונים שבין צהוב לאדום.

ריתוך פליז ברתכת טיג

כדי לעצב ולייצר מוצרים ופריטי נוי מפליז נהוג להשתמש ברתכת TIG עם גז מגן. הפליז מגיע כחומר גלם במגוון צורות וגדלים. ניתן לרכוש גלילים מפליז, מוטות עגולים, מרובעים, שטוחים או בצורת משושה, וכן פרופיל פליז מרובע או מלבני. בבית המלאכה מתכננים את העבודה ובוחרים את שיטת הריתוך היעילה ביותר כדי לייצר את המוצר עבור הלקוח בדיוק גבוה וללא סיגים.

עם זאת, חשוב להדגיש כי ריתוך פליז אינו דבר של מה בכך ורק בית מלאכה מקצועי ומנוסה מסוגל לספק עבודות פליז ברמה גבוהה ביותר. כיום, בכל בית ניתן למצוא שלל פריטים מפליז, ביניהם ידיות לדלתות, מעקות מעוצבים, אהילים ועוד. לאחר הריתוך נהוג ללטש ולהשחיז את החומר, ובמידת הצורך מבצעים גם שיוף של אזור הריתוך על מנת להחליק את המקום ולספק ללקוח פריט אלגנטי ומרשים במראהו.

יודגש כי סגסוגת הפליז חזקה ועמידה יותר מנחושת לכן ניתן לייצר ממנה שלל פריטים ומוצרים. בעבר היה נהוג לייצר מפליז תותחים וקליעים אך כיום רוב השימוש בפליז הוא למטרת ייצור כלי נשיפה ממתכת, רהיטים וחפצי נוי רבים ומגוונים.  


לקריאה על שיטות ריתוך נוספות:

לריתוך מקצועי ואמין לכל מטרה צרו קשר