כמעט בכל מבנה בארץ ניתן למצוא מעקות המיוצרים מפלדת אל חלד, לעתים בשילוב חומרי גלם נוספים. מעקות מעוצבים מנירוסטה נחשבים לטרנד החם והמלהיב ביותר בעולם עיצוב הבית וגם אדריכלים רבים נוטים לתכנן את המבנה עם מעקות איכותיים ועמידים מנירוסטה. הסיבות העיקריות להעדפת הנירוסטה לתכנון ולייצור מעקות הן: עמידות גבוהה בפני חלודה ופגעי מזג האוויר, חוזק רב, המראה המבריק, נוחות הכיפוף והעבודה עם חומר הגלם, תחזוקה פשוטה ומחיר נוח.

מעקות עמידים ובטיחותיים

תכנון מעקות לבית, ובעיקר לגרם המדרגות, אינו דבר של מה בכך. יש להקפיד על תכנון וייצור מעקות נירוסטה בהתאם לדרישות המחייבות בתקן הישראלי. ת"י 1142 קובע מהו גובה המעקה והמרווחים בין המוטות המרכיבים אותו. יש לזכור כי מעקה הוא קודם כל מוצר בטיחותי שנועד לשמור על חיי הדיירים או המשתמשים במבנה, המעקה מיועד למנוע נפילות של בני אדם וחפצים ולמנוע פגיעות בנפש.

לכן, חשוב להזמין מעקות למבנה רק מבית מלאכה מקצועי ואמין המתכנן ומייצר אותם בהתאם לתו התקן הישראלי. כמו כן, כדאי לבחור בבית מלאכה שגם מתקין את המעקות במקצועיות על ידי צוות מנוסה ומיומן.

מעקות מעוצבים מנירוסטה

יש מגוון אפשרויות עיצוב של מעקות לבית ולכל מבנה אחר, ניתן לייצר את המעקה מנירוסטה הנחשבת לחומר גלם מועדף בגלל המראה היוקרתי והמבריק. לנירוסטה יש יתרונות רבים בהשוואה לחומרי גלם אחרים, אמנם המחיר של מעקה למדרגות מנירוסטה עשוי להיות יקר יותר בגלל עלות חומר הגלם, אך המראה האלגנטי, החוזק הרב ועמידות הפריט מהווים שיקול מרכזי מדוע לבחור במעקה המיוצר מנירוסטה.

כדאי לדעת כי את הנירוסטה קל לעבד ולכופף בהתאם לדרישות האדריכל, מעצב הפנים או הלקוח. ניתן לייצר מעקות נירוסטה מרהיבים ביופיים, יש גם אפשרות לשלב חומרי גלם נוספים כמו זכוכית, עץ, אלומיניום וברזל על מנת לייצר מעקה מרשים בעיצוב מקורי וייחודי.

מהם השימושים העיקריים של מעקות המיוצרים מנירוסטה?

למעקה המיוצר מנירוסטה שימושים רבים, בין השאר ניתן להתקין אותם בבתים פרטיים, בדירות עם שניים או יותר מפלסים, בחדרי מדרגות של כל סוגי המבנים, במרכזי קניות, במפעלים, בבנייני משרדים, במרפסות ועוד. המעקה המעוצב חשוב למניעת נפילות ולשמירה על חיי אדם, אך הוא תורם גם לעיצוב מרהיב במבנה ומהווה בפני עצמו אלמנט אמנותי ועיצובי לכל דבר.

יש לנירוסטה יתרונות רבים אך כדאי לדעת כי יש גם מספר חסרונות, ביניהם:

  • רגישות לשריטות
  • גוון אחיד של המתכת ומגבלות מבחינת עיצוב
  • המחיר עשוי להיות יותר גבוה מהחלופות (מעקות ברזל, אלומיניום וכדומה)

עם זאת, יש למעקה נירוסטה גם יתרונות רבים כגון:

  • עמידות גבוהה בפני חלודה
  • חוזק רב
  • תחזוקה פשוטה, ניתן לנקות באמצעות מטלית שאריות אבק וסימני ידיים
  • עמידות גבוהה בפני נזקי מזג אוויר, מתאים למעקות פנים וחוץ
  • גוון ניטראלי המתאים לכל סגנונות העיצוב


מוזמנים להמשיך ולקרוא מגוון מאמרים מהבלוג שלנו

בכל שאלה או בקשה אנחנו כאן בשבילכם


תגיות - מעקות נירוסטה

 
מעקה כפול מנירוסטה על דק איפאה