ביתה של משפחה שיש בה אדם המוגבל בניידות או בתנועה חייב להתאים למוגבלות זו על מנת שאותו בן משפחה יוכל לנוע בבית בחופשיות ממקום למקום. כאשר מתכננים או מעצבים את הבית ישנם שיקולים רבים שנלקחים בחשבון לפני שממקמים אלמנטים כאלה או אחרים או לפני שמחליטים על ייעודו של חדר זה או אחר. גם אם לא כל אזורי הבית יהיו נגישים בסופו של דבר – עדיין החדרים החשובים הדרושים לזמינות ונוחות עבור אותו בם משפחה יהיו קלים להגעה וגישה.

כיום ישנם אביזרים רבים הנחשבים בתור פתרונות הנגשה שניתן להתקין במסגרת עבודות שיפוצים המבוצעים ברחבי הבית. המגוון בשנים האחרונות גדול מאד וניתן להתאים כל סוג של פתרון הנגשה לגודל ואופי העיצוב בבית, אפשר להתקין מאחז יד למדרגות בגבהים שונים על מנת שיתאימו לילד או למבוגר, ניתן לבחור מתוך סוגים שונים של מעקות או מאחזים על מנת שיתאימו לעיצוב או לחוזק דרוש. בנוסף, ישנם מיקומים רבים המתאימים להתקנת המאחזים כך שיהיו נוחים ויעילים ביותר.

אילו פתרונות הנגשה קיימים כיום והיכן הכי מתאים להתקין אותם?

  • מאחז יד למדרגות – מתאים לכל סוגי המדרגות. קיימים גבהים סטנדרטים המתאימים בדרך כלל למבוגרים או ילדים אך כמובן שניתן גם להתקין את המאחז לגובה המותאם אישית לאדם שאותו הוא אמור לשרת. דבר נוסף ולא פחות חשוב הוא שניתן להשיג את המאחז כשהוא עשוי ממגוון חומרי גלם וכך להתאים אותו לעיצוב, לשיקולים הכלכליים או לכל שיקול אחר שעומד לנגד עיניהם של בני הבית

  • מעקות נירוסטה – מעקות מנירוסטה מתאימים בעיקר באזורים שיש בהם מים – בריכות שחייה או אמבטיה. מדובר במעקות חזקים מאד וגם עמידים למשך פרקי זמן ארוכים במיוחד. יתרון נוסף שיש לנירוסטה הוא שאין היא מחלידה בקלות כך שההתקנה של מעקות מנירוסטה בקרבת מים היא האפשרות המתאימה ביותר.

  • מעקות אלומיניום - מתאימים גם הם במקרים שבהם יש צורך להיאחז בעת התזוזה, הניידות או על מנת להגן על בני המשפחה מפני גובה רב. ברוב המקרים ניתן לראות את המעקות העשויים מאלומיניום בסמיכות למדרגות או גלריות מוגבהות. ניתן לשלב אותם עם אלמנטים עיצוביים על מנת שפתרון הנגשה זה יתאים גם לשאר אזורי הבית.

  • מעקה ברזל למדרגות – בית שיש בו מדרגות חייב הגנה, הן עבור מי שמוגבל בניידות או בתנועה והן עבור ילדים צעירים. באופן כללי ניתן לומר שהמעקה מגן על כל מי שעושה שימוש במדרגות ומגן מפני מעידה או נפילה מגובה רב.

איך לבחור את איש המקצוע המתאים להתקנת אמצעי הנגשה?

כיום, בתקופה שיש בה מודעות גבוהה מאד לנושא של הנגשת מבנים ומקומות עבור אנשים שסובלים ממוגבלות כלשהי – חשוב לבחור את איש המקצוע המנוסה והמיומן ביותר, זה שיש לו ניסיון רב גם בהתאמה של פתרונות הנגשה באופן אישי לכל לקוח ולכל בית ושגם אפשר יהיה לקבל ממנו ייעוץ, המלצות ורעיונות בנוגע לאפשרויות הקיימות בתחום זה.

חשוב מאד להתרשם מעבודות שאותו בעל מקצוע ביצע, אפשר לנסות ליצור קשר עם לקוחות שביצעו בתקופה האחרונה עבודות בבית לצורך התקנה של אמצעי הנגשה על מנת לשמוע מהם ממקור ראשון מה חשוב לדעת או לעשות לפני שמזמינים שירות או אביזרים וחשוב מאד לשמוע או לקרוא כמה שיותר מידע לפני שמתחילים לקבל החלטות חשובות ומהותיות בנושא זה. רק לאחר למידה מעמיקה אפשר יהיה להחליט על האמצעים המתאימים ביותר לכל לקוח ולקוח ולקבל את ההחלטות בהתאם.

אולי תרצו לקרוא גם: