איך יודעים איזה רתכת אלקטרונית מומלצת לסוג העבודה שלכם?

בחירה של רתכת אלקטרונית חייבת להתבצע תוך בחינה מעמיקה של הצרכים והדרישות או של אופי העבודה שיש לבצע, במילים אחרות: איזה רתכת אלקטורנית מומלצת לסוג העבודה שלכם.

 כאשר בוחרים רתכת מבלי להתעמק בשאלות הקשורות בנושאים אלה עלולים לבחור ברתכת שאינה מתאימה לעבודה, לא תיתן את התוצאות הרצויות ואפילו תסכן את מי שיבצע את העבודה. מעבר לכך, עלולים להתבזבז לא מעט זמן וכסף. זו הסיבה שכדאי שלא להקל ראש בבחירה ולבחון לעומק את כל מה שדרוש לדעת בטרם מבצעים את הרכישה הלכה למעשה.

הקליקו כאן למעבר לחנות הרתכות שלנו

רתכת אלקטרונית

ראשית כדאי להכיר את סוגי הריתוכים המוכרים והנפוצים בעולם התעשייה כיום:

  • ריתוך טיג - מדובר על ראשי התיבות באנגלית של Tungsten Insert Gas והכוונה היא לריתוך המתבצע על ידי קשת חשמלית והזרמה של גז ארגון אל תוך משטח הריתוך והעבודה.
  • ריתוך מיג - Metal Insert Gas - פס רציף של מתכת שלישית עוברת בין שני פסי המתכת המרותכים ומהווה את חומר הריתוך המחבר ביניהם.

באופן כללי ניתן לומר ששני הסוגים מתאימים לריתוך כל סוגי המתכות. תכונה נוספת היא שריתוך של אלומיניום יקבל את התוצאות הטובות ביותר במידה ויתבצע על ידי שיטת ריתוך TIG. שיטה זו מכונה גם ריתוך ארגון, שכן בעת הריתוך מוזרם אל משטח העבודה גז ארגון בזרם מבוקר המאפשר כה יתרונות לשיטת ריתוך זו:

  • התוצאות מתקבלות מדויקות מאד
  • מתקבל ריתוך אסתטי ובעל מראה יפה ונעים לעין או למגע
  • גז הארגון אינו עוזב את שטח הריתוך ויוצר שכבת הגנה אשר בבוא העת תמנע היווצרות של שכבת חלודה, כפי שבדרך כלל קורה בלא מעט מתכות ואזורי ריתוך.

העבודה עם רתכת אלקטרונית אינה פשוטה בהתחלה אך עם הזמן כל משתמש רוכש את הניסיון ומשפר את המיומנויות שלו. מכיוון שישנם סוגים רבים של רתכות הרי שניתן לבחור בין כאלה המיועדות ומתאימות לשימושים תעשייתיים לבין כאלה המתאימות לשימוש על ידי חובבנים שאין להם שימוש רב ברתכות מצד אחד אך מחפשים תוצאות מעולות גם בעבודות הריתוך שהם מבצעים באופן חובבני בזמנם הפנוי. כך או כך מומלץ לקבל ייעוץ מאיש מקצוע המכיר את הסוגים השונים ויוכל לייעץ איזה סוג רתכת יתאים לכל שימוש ולכל ייעוד.

ריתוך מיג

מתי עושים שימוש ברתכות אלקטרוניות?

התפקיד של הרתכות הוא ריתוך שני סוגים שונים של מתכות על מנת לחבר ביניהן. ההבדל בין פעולת הריתוך לפעולת ההלחמה נובעת מהעובדה שבריתוך החיבור מתאפשר בזכות התכת אחד מגופי המתכת המתחברים. לאחר ההתכה והחיבור מתמצקים שני גופי המתכת לכדי גוף אחד בדיוק במיקום הדרוש. בזכות רתכות אלקטרוניות כיום אפשר לקבל תוצאות מדויקות במיוחד, אסתטיות וכאלה שתישמרנה למשך פרק זמן ארוך. הריתוך מתאים בדרך כלל לכל סוגי המתכות ועבוד מגוון עצום של עבודות ופעולות. כיום ישנן שיטות ריתוך שונות וביניהן ריתוך על ידי קשת חשמלית (ובתוכה שיטת הארגון, המיג והטיג), שיטת הזרם החשמלי, ריתוך בגז, בלייזר ושיטות נוספות. מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי רגע לפני בחירת רתכת אלקטורנית.

בזכות הריתוך ניתן לבצע פעולות חיבור מדויקות, טובות ויפות במיוחד. הן תתקבלנה גם יפות לעין ונעימות למגע ותחזקנה מעמד במשך זמן רב מאד מבלי שיהיה צורך לבצע שינויים או תיקונים. כאמור, כאשר מבצעים ריתוך על ידי הזמנת גז הארגון יהיה שטח הריתוך גם מוגן מחלודה - מה שהופך שיטה זו לטובה ויעילה במיוחד, בעיקר בשל היתרון של חסכון עתידי בזמן וכסף. לא בכדי מעדיפים אנשי המקצוע כיום לבחור בשיטה זו כל אימת שאפשר להשתמש בה.

אולי יעניין אותך גם:

לעזרה בבחירת הרתכת הראשונה שלכם צרו איתנו קשר, נשמח להכווין ולענות על הכל!