ריתוך טיג

למעבר לחנות הרתכות האלקטרוניות שלנו הקליקו כאן

ריתוך טיג נועד בעיקר לחיבור מתכות כמו נירוסטה ואלומיניום, טכניקת ריתוך זו נחשבת לאיכותית ביותר מאחר ונקודת הריתוך חזקה ועמידה, וניתן לעבוד בצורה נקייה ללא שאריות סיגים (שלאקה), כך שאין צורך להשקיע זמן בהשחזה וליטוש המקום בתום פעולת הריתוך. עם זאת, יש להקפיד על רתכת טיג (TIG) מקצועית ומתקדמת והרתך נדרש למיומנות גבוהה כדי לבצע את עבודתו ולרתך את המתכות בצורה אחידה ונקייה.

ריתוך בגז ארגון

ריתוך טיג (נקרא גם: TIG-Tungsten Insert Gas), הנקרא גם ריתוך ארגון, מבוסס על הזרמה עקבית של גז ארגון לסביבת הריתוך כדי ליצור קשת חשמלית המוגנת באמצעות גז מיונן, כאשר יש להגיש את חומר המילוי מהצד. בשיטה זו ניתן להימנע מהתלהטות של המתכת וניתן להשיג תוצאה אסתטית, אחידה ונקייה, ולמנוע התפתחות חלודה בעתיד. לגז הארגון תפקיד חשוב בתהליך הריתוך מאחר והוא מאפשר להשיג תוצאה נקייה ויפה, ואחרי ריתוך המתכות אין צורך להשקיע זמן רב בליטוש המקום כדי לקבל מראה אסתטי ונקי.

עם זאת, חשוב לפנות לבית מלאכה מקצועי המתמחה בעבודות ריתוך טיג, מאחר ורק רתך מיומן ומנוסה מסוגל לשלוט במקצועיות ברמת הזרמת הגז ובקביעת הזרם והמתח החשמלי באלקטרודה. מעבר לכך, מאחר וברתכת טיג יש להזין את חומר המילוי באופן ידני מהצד, הרי נדרשת טכניקה גבוהה ושליטה במהירות הריתוך כדי להשיג תוצאות אסתטיות בהתאמה לדרישות הלקוח ומאפייני העבודה.

ריתוך מתכות יעיל ואיכותי

שיטת הריתוך בגז ארגון (TIG) נחשבת לטכניקה המועדפת והמומלצת לריתוך מגוון סוגי מתכות, בין היתר ריתוך נירוסטה, אלומיניום, פליז, נחושת וכדומה. בשיטה זו ניתן לרתך גם יציקות מתכת בעוביים שונים. הריתוך מבוסס על אלקטרודת טונגסטן, כאשר גז ארגון שהוא גז אציל, מונע חמצון של המקום, לכן לא תתפתח חלודה בנקודות הריתוך, יתרון משמעותי לשיטה זו.

חשוב לציין כי רוב עבודות הריתוך בהן יש לרתך אלומיניום או נירוסטה, יתבצעו באמצעות רתכת טיג מתקדמת. רתך מקצועי ומנוסה מסוגל לעבוד במהירות נכונה כדי לרתך באופן מושלם את המתכות, בסיום העבודה ניתן לראות חיבור אחיד וחלק, ללא סדקים או נזקים למתכת, וללא סיגים שיש ללטש ולהסיר באמצעות פטיש שלאקה ומכונות ליטוש והשחזה.

כך לדוגמה, ניתן לרתך שלדת אופניים העשויה מאלומיניום, לרתך מסגרות אלומיניום לצרכים תעשייתיים ולחברות בנייה, לייצר מאחזי יד ומעקות דקורטיביים לבית ולחצר. כמו כן, ניתן לבצע תיקונים ועבודות בבית המלאכה או בבית הלקוח.

עבודות מסגרות ושירות תיקונים

קל לנייד רתכת טיג ממקום למקום לכן ניתן לבצע עבודות תיקונים ומסגרות בבית הלקוח, בין אם הוא לקוח פרטי, מוסדי או עסקי. עם זאת, נדרשת טכניקה גבוהה בעבודות ריתוך TIG, לכן אין להקל ראש בבחירת בית המלאכה, ורצוי לקבל המלצות ולוודא כי הרתך מסוגל לבצע את העבודה במיומנות גבוהה ולספק ריתוך איכותי, נקי ואסתטי.


למאמרים נוספים מהבלוג שלנו:


צרו קשר איתנו למידע נוסף בנושא ריתוך