ריתוך תעופתי

עבודות ריתוך תעופתי רבות מבוצעות כדי לתחזק באופן שוטף כלי תעופה שונים, ביניהם מטוסים, מסוקים, לווייני תקשורת, טילים, רקטות ועוד. חשוב לזכור כי כלי תעופה מתפקדים בתנאים קיצוניים ועליהם לעמוד בפני לחצים עצומים וטמפרטורות קיצוניות של חום וקור, לכן רתך תעופתי חייב להתמחות בעבודות ריתוך מתקדמות ולהכיר את המתכות המשמשות לתחזוקת כלי תעופה ואת התקנים המחייבים והמחמירים בתחום זה. חברות התעופה זקוקות לפתרונות יעילים ובטיחותיים, על מנת לתחזק את כלי התעופה השונים וכדי לחסוך עלויות ניכרות במקום לרכוש חלקים חדשים שמחירם גבוה ביותר.

מתכות נפוצות לריתוך כלי תעופה

לבניית ולתחזוקת כלי תעופה שונים יש להשתמש רק במתכות העומדות בתקני התעופה, מתכות בעלות משקל סגולי נמוך. מתכות לריתוך תעופתי חייבות להיות עמידות במיוחד לאורך זמן ובעלות משקל נמוך כדי להפחית את משקל המטוס, המסוק ושאר כלי התעופה. כמו כן, המתכות חייבות להיות עמידות בפני שינויי טמפרטורה קיצוניים, לכן נהוג לעשות שימוש במתכות מסוג טיטניום, אלומיניום, מגנזיום וניקל.

חברה מקצועית המתמחה בין היתר גם בעבודות ריתוך אלומיניום תעופתי מספקת לרוב את חומרי הגלם, ללא פערי תיווך, על מנת להבטיח ללקוח המזמין את העבודה ביצוע מושלם ובהתאמה לתקני הבטיחות המחייבים. החברה רוכשת חומרי גלם כמו פלטות של סגסוגות אלומיניום מסוג 651T, 7351T וכדומה, פחים העומדים בתקנים תעופתיים מסוג 4T, 6T ואחרים, וכן מוטות של סגסוגות אלומיניום מסוג 651T וכיוצא בזה.

שיטות מתקדמות של ריתוך

יש מגוון שיטות ריתוך ושלל ציודים באיכויות שונות לעבודות ריתוך אלומיניום ומתכות אחרות. עם זאת, לעבודות של ריתוך אלומיניום תעופתי יש להתמחות בשיטות עבודה מתקדמות וחדשניות, ורק רתך מקצועי המכיר את הוראות הבטיחות בעולם התעופה יכול לבצע עבודות אלה. חשוב להדגיש כי בתחום התעופה אין מקום לטעויות, כל טעות עלולה לגרום לאובדן חיי אדם, לנזקי רכוש ולבעיות כלכליות לחברת התעופה.

ריתוך תעופתי מתחיל בבחירת המתכת הנכונה לתחזוקת כלי התעופה ובהתאמת ציוד ושיטת הריתוך הנדרשים למלאכה. כמו כן, רתך תעופתי חייב לבצע את המלאכה במהירות ובמיומנות גבוהה מאחר ויש להשיב את המטוס או כלי התעופה לעבודה, תוך זמן קצר ביותר, ללא פגיעה באיכות עבודת ריתוך החלקים המחייבים תחזוקה שוטפת. יש לזכור כי את עבודות הריתוך יש לבצע בהאנגרים, בבית מלאכה ובמקרים מסוימים בשטח פתוח, עבודה המחייבת ציוד מקצועי נייד ויכולת ריתוך מדויקת ומתקדמת כדי לבצע את העבודה בהתאמה לתקנים הנדרשים, למרות תנאי השטח.

תחזוקה, בנייה, החלפת רכיבים ותיקון סדקים

כאמור, כלי תעופה כמו מטוסים ומסוקים עומדים בפני לחצים גבוהים ושינויי טמפרטורה קיצוניים, לכן קיים בלאי גבוה של חלפים ורכיבים שונים. כדי להשיב את כלי התעופה לעבודה יש לדאוג לתחזוקה שוטפת הכוללת החלפת רכיבים בזמן, לרבות גופי קירור מאלומיניום והחלפת חלקים שהתבלו עם הזמן, תיקון סדקים ושברים בכלי התעופה וכדומה. ריתוך תעופתי כולל גם עבודות לבניית כלי תעופה, לרבות טילים, כלי תעופה עם או ללא טייס, חלליות, תחמושת צבאית ועוד.  


אולי תרצה/י להמשיך גם למאמרים הבאים: 


צריכים יעוץ או שירותי ריתוך תעופתיים? 

צרו קשר ונשמח לספק לכם את השירות המקצועי ביותר