מעקה למדרגות אינו עניין של מה בכך. כיום כל גרם מדרגות, ללא קשר למספר המדרגות שבו או למקום שבו הוא ממוקם חייב שיהיה לצדו מעקה מסוג כלשהו על מנת שמי שעולה במדרגות או יורד בהן יוכל להניח את היד ולחוש בטוח ומוגן מפני מעידה או נפילה.

במקרים רבים המעקה יהיה בשימוש של כל אדם שעושה שימוש במדרגות ללא קשר לגילו או למצבו הבריאותי.

מכיוון שגם הנושא של עיצוב הבית או החלל הפנימי הוא נושא חשוב מאד, כיום ניתן לשלב בין עיצוב מזמין ונעים של מעקה נירוסטה לבין בטיחות והתקנה ברמה גבוהה במיוחד.

היותו של הבית או החלל ממעוצב ויפה אין בה כדי לסתור את חוסר ההתאמה של המעקה. למרות שהשיקול המרכזי בבחירת מעקות נירוסטה הוא הבטיחות והשמירה על שלומם של היורדים והעולים במדרגות - היום אפשר לוודא שהמעקה גם יהיה יפה ומתאים.


מה צריך לקחת בחשבון כשרוצים להתקין מעקה למדרגות?

להלן רק חלק מהשיקולים שצריכים להנחות את הבחירה במעקה זה או אחר עבור התקנה בסמוך לגרם מדרגות:

  • כאמור - הבטיחות מעל לכל שיקול אחר. המעקה צריך להיות נוח לאחיזה ומחוספס או כזה שהיד לא תחליק ממנו.

  • איכות חומר הגלם שממנו עשוי המעקה - מעקה למדרגות עשוי להיות אביזר מציל חיים ולכן אין להקל ראש באיכות החומרים שממנו הוא עשוי. מעקה מנירוסטה הוא המומלץ ביותר, שכן הנירוסטה לא עוברת תהליך קורוזיה והיא נשארת עמידה במשך הרבה מאד שנים.

  • גובה - אמנם יש סטנדרטים קבועים בנושא של גובה המעקה אך במידה וישנן דרישות מיוחדות כמו אנשים גבוהים יותר מהממוצע או מעקה שצריך להתאים גם לילדים - צריך להתקין את המעקה בגובה שישרת את מי שהוא אמור לסייע לו.

  • עיצוב - גם מעקות העשויים מנירוסטה יכולים לקחת חלק בעיצוב הכולל של הבית או החלל שבו הם מותקנים על מנת שלא ייראו זרים בתוך סגנון אחיד שכל שאר האלמנטים שותפים לו.

  • שילוב של חומרים - המעקה לא חייב להיות עשוי רק מחומר גלם אחד. בנוסף, הוא יכול גם להיות מעוטר או בעל קישוטים מעניינים שיהפכו אותו לחפץ נוי לכל דבר ועניין.

  • תקציב - מומלץ לבצע סקר שוק יסודי על מנת להעריך מה טווח המחירים של מעקות המיועדים למדרגות וכך לדעת להעמיד את התקציב הנכון והמתאים לטובת המשימה.


למה חשוב להתקין מעקה למדרגות מיד עם הכניסה לגור בבית שיש בו מדרגות?

אם עוברים לגור בבית שעדיין מתבצעות בו עבודות אפשר בהחלט לגור בבית תוך כדי שהעבודות מתבצעות במקביל - מלבד התקנת מעקה ליד גרמי המדרגות. חשוב מאד שלא להתקרב כלל וכלל לאזור המדרגות כל עוד לא הושלמה התקנת המעקה על מנת שלא להסתכן בעת העלייה או הירידה במדרגות.

נושא זה מקבל משנה חשיבות כאשר מדובר במשפחה שיש בה ילדים קטנים או אפילו תינוקות רכים שעלולים לזחול אל המדרגות ולנסות לטפס עליהן.

התקנה של המעקה חייבת להיות בין הדברים הראשונים שמבצעים, גם אם מדובר בעבודה שעלולה לעכב את הכניסה לבית.
יחד עם זאת, גם אם יש כבר מעקה שמותקן ליד המדרגות מומלץ לשקול להחליף אותו בחדש שיהיה טוב, יציב ובטוח הרבה יותר וישרת נאמנה את כל בני המשפחה.

כדאי לשקול התקנת אביזרים משלימים בנוסף למעקה עצמו על מנת להפוך את העלייה או הירידה במדרגות לבטוחה במיוחד עבור כל בני המשפחה בכל הגילאים.


אולי תרצה לקרוא מאמרים נוספים -