​מעקות נגישות איכותיים ועמידים לבית, למוסדות ציבור ולעסקים

בשנים האחרונות גוברת המודעות בארץ לנושא הנגישות לבעלי מוגבלויות בתנועה, לרבות נכים הנעזרים בכיסא גלגלים, עיוורים ועוד. מכון התקנים הישראלי הרחיב את התקן לנגישות הסביבה הבנויה, וגם מדינת ישראל הורתה לכל הגופים המוסדיים וכן לעסקים להתקין אמצעים להנגשת המקומות והמרחב הציבורי לטובת הנכים ובעלי המוגבלויות. אחד האמצעים החשובים והיעילים ביותר להנגשת מקומות, בין אם זה בית, עסק או מוסד ציבורי, הוא התקנת מעקות נגישות עמידים, בהתאם לתו תקן 1918 ותו תקן 1142. את המעקה ניתן לייצר ממגוון חומרי גלם ובשלל עיצובים מרהיבים.

מעקה עמיד למניעת נפילת אנשים, לאחיזה טובה ולעליה וירידה בטוחה במדרגות

על פי התקן הישראלי ת"י 1918 נקבע כי מעקה הוא אלמנט בטיחותי המותקן בתוך המבנה או מחוצה לו, ותפקידו למנוע נפילת אנשים ממפלס למפלס. כמו כן, התקן מגדיר כי מעקות נגישות מיועדים לאחיזה טובה ויציבה כדי לסייע לאנשים לצעוד וללכת בבטחה, וכן לעלייה או לירידה בטוחה בכבש או בגרם מדרגות בתוך מבנים או מחוץ למבנים.

את המעקה יש לייצר בהתאם להנחיות המפורטות בתקן הישראלי ת"י 1142, את המעקה ניתן לייצר מחומרי גלם כמו ברזל, נירוסטה, אלומיניום, עץ וכדומה. עם זאת, כדי להבטיח את עמידות המעקות לאורך שנים ארוכות נהוג לרוב להזמין מעקות נירוסטה מאחר וחומר הגלם עמיד בפני קורוזיה וקל לעבוד עמו ולנקות אותו.

ראוי לציין כי מעקה המיוצר מנירוסטה נחשב לאחד העמידים והחזקים ביותר, עם זאת יש לוודא כי פונים לבית מלאכה מקצועי המכיר את התקנים ומייצר את הפריט מחומרי גלם איכותיים, עמידים ובטיחותיים בלבד, תוך התאמה לצרכי ולדרישות הלקוח ובהתאמה למאפייני המבנה או הסביבה בחוץ. כך לדוגמה ניתן לייצר את המעקה מברזל או עץ, אך יש לבצע תחזוקה שוטפת מאחר וחומרי הגלם חשופים לפגעי מזג האוויר ועלולים לסובל מנזק רב. מעקה מברזל עלול לפתח קורוזיה תוך זמן קצר, לכן יש לצבוע אחת לתקופה את המעקה ולטפל במקצועיות בכתמי החלודה. גם העץ רגיש לפגעי מזג האוויר ויש לדאוג לתחזוקה שוטפת של המעקה המיוצר מעץ, לרבות צביעה וטיפול נגד תולעים.

מעקה איכותי ועמיד

כדי לבחור מעקות נגישות למבנה או לסביבתו יש לפנות לגורם מקצועי על מנת לתכנן את הפריט. חשוב לדעת כי עלויות המעקות משתנים בהתאם לפרמטרים כמו אורך ומידות המעקה, חומר גלם, עיצוב ועלויות התקנה.

כיום, ברוב מוסדות הציבור ניתן למצוא מעקות מאלומיניום ונירוסטה בגלל מחירם הנוח אך בעיקר בגלל האיכות והעמידות הגבוהה. גם בבתים רבים, בעסקים, בריכות שחייה ובמרכזי קניות הומי אדם נהוג להתקין מעקות המיוצרים מנירוסטה, כאשר ניתן לעצב את המעקה בהתאמה לקונספט העיצוב של הבית. נירוסטה נחשבת לחומר גלם מועדף לייצור מעקות בגלל נוחות העבודה, המראה המבריק, קלות התחזוקה והניקיון והמחיר האטרקטיבי בהשוואה לחלופות ולאפשרויות אחרות.  


אולי תתעניינו גם :

מעוניינים במעקות לבית העסק / למוסד? התקשרו אלינו ונשמח לתת לכם שירות


תגיות - מעקות נירוסטה

 
מעקות נגישות מנירוסטה
מעקות נירוסטה