הלחמה היא טכניקה יעילה לחבר בין מתכות בעזרת מתכת נוספת בעלת נקודת התכה נמוכה מהמתכות שמחברים. המתכת אותה מלחימים כדי לחבר בין המתכות נקראת לחם והיא בעלת הרכב כימי שונה מהמתכות המחוברות. הלחמת נחושת מחייבת מיומנות בסיסית וציוד מקצועי הכולל בין היתר משטח עבודה יציב ועמיד, מלחם איכותי, בדיל לחיבור הנחושת, מעמד למלחם ומשקפי מגן. בנוסף, חשוב לדאוג לאוורור יעיל של המקום מאחר והאדים העולים מהבדיל המותך מכילים חומרים רעילים המסוכנים לבריאות האדם.

הלחמה נכונה ויעילה של נחושת

חשוב לדעת כי יש מספר שיטות לחיבור שני חלקים העשויים מנחושת, השיטה הפשוטה היא באמצעות בדיל אותו מתיכים באמצעות מלחם בקו החיבור בין שני החלקים שיש לחבר. שיטה נוספת המחייבת ידע מקצועי, ניסיון רב וציוד מתקדם היא באמצעות ריתוך נחושת, טכניקה זו מיועדת לרוב לחיבור חלקים גדולים, כמו ריתוך צינורות נחושת. כאשר מעוניינים להלחים נחושת בלוח אלקטרוני נהוג לבצע את המלאה באמצעות הלחמה עם בדיל, כך גם כאשר מעוניינים לתקן מוצרי חשמל או פריטי נוי הנמצאים בכל בית.

עבודת הריתוך מחייבת ידע רב ויש לעבוד בזהירות כדי למנוע נזק לחלקים שיש לחבר. עם זאת, פעולת הריתוך מבטיחה חיבור עמיד ואמין יותר בהשוואה לחיבור החלקים באמצעות הלחמה. מומלץ לפנות לבית מלאכה המספק שירותי ריתוך והלחמה כדי לקבל עבודה איכותית וחיבורים חזקים של חלקי הנחושת. בית מלאכה מתמחה בכל שיטות הריתוך וההלחמה, לרבות ריתוך פליז וכל סוגי המתכות והסגסוגות, כולל נחושת. לבית המלאכה ציוד מקצועי וצוות מיומן הממליץ ללקוח כיצד כדאי לבצע את העבודה, בהלחמה או בריתוך.

הלחמה איכותית ועמידה לאורך זמן

כדי להלחים נכון נחושת חשוב לארגן סביבת עבודה נקיה ללא אבק ולכלוכים כדי להבטיח חיבור טוב ועמיד של המתכות. הדרך הנכונה להלחמה של נחושת היא לחמם מעט את שני חלקי המתכת שמעוניינים לחבר, ולאחר מכן יש לקרב בזהירות את הקצה של חוט הבדיל ולהביא אותו למגע עם חלקי המתכת. מומלץ למרוח חומר עזר הנקרא שטף שתפקידו למנוע חמצון של המתכות שיש לחבר. שטף מסייע להלחמה יעילה ואיכותית של משטחי נחושת מאחר והוא גורם לבדיל להיצמד היטב בנקודת החיבור.

כדאי לדעת כי ניתן להניח מעט בדיל על קצה המלחם כדי להוליך את החום בצורה יעילה יותר וכדי למנוע חמצון של ראש המלחם. לאחר סיום פעולת ההלחמה חשוב לנקות את ראש המלחם משאריות בדיל, ולאחר המתנה קצרה ניתן להלחים מחדש.

את ההלחמה יש לבצע בדיוק ובמהירות כדי להימנע משריפה של המתכת או הבדיל ומהיווצרות של שאריות שלאחר פעולה ההלחמה יש להסיר בזהירות. ברוב המקרים, לאחר הלחמת נחושת יש לנקות את המקום משאריות באמצעות ליטוש עדין וזהיר. בסיום עבודה ההלחמה חשוב לשטוף ידיים היטב, במיוחד אם משתמשים בסליל בדיל המכיל עופרת. 

מוזמנים להמשיך לקרוא מאמרים נוספים מהבלוג שלנו 

מעוניינים בהלחמת נחושת? צרו קשר ותקבלו את השירות המקצועי והטוב ביותר.