למעבר לחנות הרתכות האלקטרוניות שלנו הקליקו כאן

ריתוך ממלא תפקיד חשוב בתעשייה, בענף הבנייה ולצרכים אישיים שונים ומגוונים. יש מספר שיטות ריתוך מתקדמות, כאשר שיטת הריתוך הנפוצה ביותר בתעשייה היא ריתוך באמצעות קשת חשמלית, שיטה זו כוללת ריתוך מסוג מיג, טיג ו- ARC. שיטת הריתוך באמצעות אלקטרודת מתכת וקשת חשמלית הנוצרת על ידי הזרמת גז ארגון מיונן נקראת מיג, באנגלית MIG- Metal Inert Gas. לשיטה זו יתרונות רבים בהשוואה לטכניקות ריתוך אחרות, כיוון שניתן לרתך מגוון רחב של מתכות בעוביים שונים, ללא שכבה עבה של סיגים, לכן לאחר הריתוך קל לנקות את האזור המרותך.

ריתוך MIG באמצעות רתכת 2 CO

ריתוך MIG נחשב לאמצעי יעיל במיוחד לריתוך אלומיניום, אך מתאים גם לעבודות ריתוך של מגוון מתכות נוספות כמו פלב"מ, נחושת, פלדה מסוגסגת, מגנזיום, פלדות דלות פחמן ועוד. באמצעות שיטה זו ניתן לרתך במהירות גבוהה ובחדירה עמוקה, לכן תוצאות הריתוך איכותיות במיוחד.

בשיטת ריתוך מיג נוצר חום בקשת החשמלית בין אלקטרודה מתכלה לבין המשטח אותו מרתכים. את האלקטרודה המתכלה יש להזין באופן ידני או באמצעות מערכת הזנה אוטומטית. במהלך הריתוך האלקטרודה המותכת עוברת דרך קשת חשמלית כאשר ניתן לבחור בין שלוש אפשרויות להזנת המתח- קבוע, עולה או יורד. הריתוך מוגן באמצעות הזנת גז מגן, בדרך כלל בוחרים בגז co2, אך בהתאם לצרכי הלקוח ודרישותיו ניתן לבחור בסוגי גז נוספים.

הגז המגן המוזרם עוטף את הקשת החשמלית ומגן עליה מפני זיהומים שונים העלולים להיות באוויר ומפני חמצון. שיטה זו מאפשרת עבודה נקייה ועמידה במיוחד, לכן ריתוך זה פופולרי כיום אך מחייב הכשרה מקצועית וניסיון רב.

יתרונות לריתוך MIG

כאמור, ריתוך מיג נחשב לשכיח ביותר בענפי התעשייה השונים בגלל התוצאות המדויקות והאיכותיות וגם בגלל המחיר. לשיטה זו יתרונות רבים בהשוואה לשיטות ריתוך אחרות, בין היתר ריתוך MIG מציע את היתרונות הבאים:

  • ריתוך באמצעות חוט רציף מגדיל את התפוקה ומפחית את מספר הפגמים במהלך עבודת הריתוך.
  • הריתוך מייצר כמות קטנה יחסית של עשן, בהשוואה לשיטות ריתוך אחרות, לכן טכניקה זו מתאימה גם לעבודות ריתוך במקומות סגורים.
  • ריתוך MIG מבטיח עבודה נקייה, כמעט ללא סיגים, לכן ניתן לנקות את המשטח המרותך במהירות ובקלות.
  • ריתוך MIG מתאים לעבודות כמו ריתוכי שורש, מילוי, סגירת מרווחים וריתוך משטחים וחומרים דקים עד לעובי של 0.6 מ"מ.
  • עומק חדירה גדול כמעט ללא פגיעה בתכונות החומר המרותך.
  • עלות הגז המגן נמוכה לכן עבודות ריתוך מיג נחשבות למשתלמות כלכלית.
  • אפשרות להזנת החומר באופן ידני או אוטומטי.

לסיכום, ריתוך MIG נחשב לשיטה המקובלת כיום במרבית ענפי התעשייה בגלל הדיוק, המהירות, האיכות, העמידות ועלות העבודה. עם זאת, נדרשת השקעה בציוד יקר יותר והרתך חייב להיות מיומן ובעל ידע רב בתחום הריתוך כדי לבחור נכון את סוג האלקטרודה, גז המגן והזנת המתח.


אולי תתעניין גם : 

צרו עימנו קשר בכל הנוגע לעולם הריתוך ונשמח לעזור לכם.