עבודת הריתוך נחשבת לאחת העבודות המסוכנות בעולם ומצריכה שימוש תמידי במרכיבי ההגנה הטובים ביותר. משום שמרבית העבודה מתבצעת בטמפרטורות קיצון, חובה להשתמש בציוד איכותי בכדי לשמור על הגוף מפני פציעות וחבלות. מעבר לאיסור לעבוד ללא אמצעים אלו, כדאי לדעת שמרבית התאונות בענף היו יכולות להימנע עם רק היו שומרים על כללי זהירות ונהלי עבודה מתאימים.

יצירת נהלי עבודה

כשמדברים על חשיבות השמירה על בטיחות בעבודה, מדברים בראש ובראשונה על יצירת נהלי עבודה איכותיים והקפדה על יישומם היום יומי. אין מדובר בהדבקה של כמה מדבקות אזהרה באזור המפעל, אלא על חינוך של כל צוות העובדים בדבר חשיבות השמירה על בטיחות בעבודה, והקפדה על דוגמא אישית מצד מנהל העבודה. המסר אשר ניתן צריך להיות חד משמעי, כך שכל יום עבודה יתחיל בהרכבת ציוד המגן המתאים לכל פעולה ושמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. אסור לשכוח גם שליצירת נהלי עבודה יש אינטרס כלכלי עצום משום שהם מבטיחים מינימום של חיסורים או היעדרויות עקב פציעה או מחלה.

הקפדה על שימוש במסכה מלאה

קיים צורך בהקפדה על שימוש במסכה מלאה ואיכותית בטרם הדלקת המבער או ביצוע של כל ריתוך. יש חשיבות לבחירה במסכה מלאה אשר מכסה על כל אזור הפנים והראש ותורמת לבטיחות מקסימלית בזמן העבודה. יש יתרון גם בבחירה במסכות המתכת החדשות ( אשר עשויות מסגסוגת איתנה) משום שהן מאפשרות לבצע מגוון של ריתוכים ולהגיע כמעט לכל זווית בלי לאמץ את אזור הצוואר. כדאי לדעת גם שמרבית הביטוחים אינם אפקטיביים ברגע שאתם מורידים את המסכה, לכן זה פשוט הכרחי להשתמש בה בשעת העבודה.

החשיבות של הרכבת משקפי הגנה

משקפי המגן הם המוצר החשוב ביותר לשמירה על בריאות העיניים שלכם בזמן הריתוך. בניגוד למשקפי שמש או משקפי ראייה, משקפי המגן אינן רק מגינות אליכם מפני שינויים קיצוניים בתאורה אלא מצופות בשכבת הגנה מיוחדת אשר הופכת אותם לעמידות בפני החום הגבוה. גם לעיצוב שלהם יש משמעות מיוחדת והם לרוב מייצרות חציצה מוחלטת בין עור הפנים לאזור העיניים.

מניעה של בעיות שמיעה

 עד לשנים האחרונות כמעט ולא הינו רואים רתכים שמשתמשים באוזניות בזמן העבודה אולם בשנים האחרונות ניתן לדבר על מהפכה של ממש. ההבנה שמניעה היא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיות בשמיעה חלחלה גם לתעשייה וניתן לראות לא מעט רתכים מרכיבים אוזניה לפני ביצוע של כל פעולה. כדאי לבחור באוזניות אשר מקיפות את האוזן בצורה מלאה ולא להסתפק באטמי האוזניים הזולים יותר שאמנם מייצרים הגנה מפני רעשים בזמן העבודה אך לא שומרים על כל האוזן מפני פגיעה או חבלה.

אולי יעניינו אותכם גם הכתבות הבאות: 

אנחנו כאן בשבילכם ואתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל שאלה או בקשה