נירוסטה היא אחד החומרים הפופולאריים ביותר בבית ויש לה אינספור שימושים מריהוט דרך כיורים ועד מעקות ומאחזי יד. לנירוסטה יש הרבה מאוד יתרונות שהופכים אותה לכה מבוקשת הודות לפונקציונאליות ולאסתטיקה שלה.

היתרונות של שימוש בנירוסטה

לנירוסטה יש הרבה מאוד תכונות חיוביות שהופכות אותה לכה נחשקת כמו החוזק, הקשיחות והעמידות שהיא מציעה ולכן אידיאלית לתשתיות ובסיסים כמו מעקות, רמפות ועוד.


מעבר לזה, היא עמידה בטמפרטורות קיצון נמוכות וגבוהות וקל מאוד לתחזק ולשמור עליה היטב – מאפיין בולט שמיצב אותה כמלכת המטבחים. היא עמידה בפני קורוזיה, חלודה וכתמים (כאשר נוצרה אפילו כונתה "פלדה חסרת חלודה") והיא נחשבת גם עמידה בפני אש וחום.


נירוסטה אף מצטיינת במראה שמתאים לכל בית מה גם שאפשר לייצר ממנה עיצובים שונים בהתאמה אישית לפי המידות המבוקשות והצורך. הרב גוניות של מתכת זו הוא נפלא ולכן אפשר ליצור ולפתח ממנה עיצובים ודגמים בכל סגנון נחשק.


מבחינת קיימות, הנירוסטה גם ידידותית לסביבה היות וניתן למחזר אותה ולייצר ממנה מוצרים חדשים, כל פעם מחדש והינה בעלת ערך לטווח ארוך.

 
על אף התכונות הפנטסטיות של הנירוסטה והשימושים הרבים שאפשר לייצר ממנה, כמובן כאשר פונים לריתוך מקצועי ולא מתפשרים על איכות ועל מומחיות, חשוב לדעת כיצד לשמור עליה היטב על מנת להאריך את תוחלת חייה ככל שניתן.
לפניכם שלושה טיפים מרכזיים בשמירה על מוצרי הנירוסטה שלכם:


במה לא לנקות נירוסטה?

חשוב מאוד להימנע ממגע של אבקות קרצוף, צמר פלדה או שימוש באקונומיקה ואמוניה או חומץ (אלא אם כן מדובר בחומץ מזוקק ייעודי) העלולים למנוע נזק לגימור של המוצר.
תוכלו לטפל במטלית מיקרופייבר למניעת פסים ולהסרת כתמים. אפשר להשתמש גם בסבון כלים עם מים חמימים או בשמן מינרלי בציפוי דק ויש להימנע מניקוי בצורה סיבובית של הגרגרים שעלולים ליצור פסים. השתמשו בחומרים עדינים בלבד ותמיד נגבו את המשטח עם מטלית נפרדת למוצרים שעשויים ממתכת זו למניעת כתמי מים.

תכשירי ניקוי ייעודיים לנירוסטה


חשוב מאוד להעניק את פעולת הניקיון המבוקשת באמצעות תכשירים ייעודיים שישמרו על הברק הטבעי של המתכת וכן בחומרי הגנה שיעניקו את ההגנה המבוקשת. כאשר נבחרים מוצרים ייעודיים לנירוסטה כמו מגבונים או תכשירי ניקוי במיוחד אם מדובר במוצרים מלוטשים.

 
תכשירים אלה מיועדים לניקוי יסודי כאשר לרוב מדללים אותם עם מים. יש לוודא כמובן שהתכשיר הנבחר אכן מתאים לסוג התשתית ושלא יפגע בה חלילה.
ברוב המקרים הם מבוססים על  פוספטים, סיליקטים, פעילי שטח, ממסים ומים ומהירי תוצאה וכן יכולים להסיר לכלוך עיקש וכתמים מסוגים שונים. יש לוודא שהמוצר איחנו דליק ואינו רעיל.


להילחם באבנית ולהסיר אותה מהמוצרים


האויבת הגדולה של נירוסטה היא האבנית. זהו תוצר לוואי חומצי וכדי למנוע הצטברות של אבנית יש להשתמש בתכשיר מסיר אבנית שיכול לסייע בהשמדת פטריות, חיידקים ולשמור על הניקיון של משטחי וכלי נירוסטה שונים במטבח, באמבטיה ועוד.

 
חשוב להצטייד במסיר אבנית שאינו חלילה מזיק או פוגע או מחבל בתשתית ובטוח לשימוש ויכול לסייע בהסרת הפרשות מינרליות ולכתמי חלודה ולהשמדת חיידקים ופטריות.

 
מומלץ לבחור תכשיר הניחן בכושר הקצפה גבוה ובטוח לשימוש על נירוסטה במיוחד משטחי אכילה ומומלץ שמבנהו הוא כזה הוא מגיע בצורת מתג עם פייה ננעלת לבטיחות מקסימלית.
ברוב המקרים השימוש בתכשיר יהיה כזה: ראשית יש לבחון שהמשטח עמיד בפני החומר, לרסס לצורך טסט על גבי המשטח לבדוק שהכל בסדר ואם כן – לרסס ישירות עליו ולאחר מספר דקות המתנה לשפשף היטב באמצעות מטלית.


אולי יעניין אותך גם?