כיום כמעט כולם יודעים כי אלומיניום הוא אחד החומרים המשתלמים והנוחים ביותר. אם אתם רוצים לבצע חיתוך אלומיניום בלייזר אתם בטח תוהים מה הם היתרונות שלו? כיצד התהליך מתבצע ומה חשוב לדעת? במאמר שלפניכם אנו נענה על כל השאלות הללו. 

קראו כאן כל מה שחשוב לדעת על חיתוך אלומיניום

אחת השיטות היעילות והנחות ביותר לבצע חיתוך אלומיניום היא באמצעות הלייזר – פעולה זו מתבצעת עם מכונה מיוחדת אשר משדרת קרני לייזר שמייצרות את חיתוך מדויק מאוד. למעשה באמצעות חיתוך בלייזר של מתכות תוכלו ליצור מגוון רחב של מוצרים או תוספות מעוצבות החל מפריטי ריהוט לשערים, מדרגות ואף מתנות לבית חדש עם עיצובים מרשימים. התוצר הסופי הוא יפיפה, עמיד ומוסיף טאץ' ייחודי מאוד לכל מקום.

למה דווקא אלומיניום? 

אלומיניום היא אחת המתכות השכיחות אך המעניינות ביותר. הסיבות לכך נובעות מכך שבזכות התכונות הייחודיות שלו ניתן לעשות בו שימושים רבים בתעשייה. משקלו הסגולי הנמוך הוא כ2.7 ק"ג לליטר מה שהופך אותו מתאים למוצרים רבים וניתן למצוא אותו במוצרים יומיומיים כמו חלונות, אופניים, מסגרות, ריהוט, תעופה ועוד.

בנוסף, כדאי לדעת שאלומיניום שבא במגע עם האויר יוצר שכבה דקה של "אלומיניום חמצני" או במונח המקצועי "אלומינה". מדובר בשכבה קשה אך היא שונה מהחלודה שאנחנו מכירים ולמעשה היא מייצרת שכבה נוספת אשר מגנה על האלומיניום מהמשך תהליך החמצון ותוצר החלודה שממנו אנו מנסים להימנע. זו השכבה שגם נותנת את הברק העדין שאופייני לנחושת.

יתרונות האלומיניום

  • משקל קל
  • מוליך חום מצוין
  • קל לניקוי ותחזוקה
  • לא מחליד
  • אלומיניום זול יותר מנחושת, ולכן פעמים רבות הוא מחליף מצוין למתכת זו.
  • אפשר להכין גוון כסוף מאבקת אלומיניום.

טכנולוגיה זו מאפשרת להפחית את עלויות היצרן וכך גם ללקוח שנהנה בסופו של דבר ממוצר איכותי שנחתך באופן המדויק ביותר ועם חופש עיצובי מושלם.

חיתוך אלומיניום בלייזר

חיתוך בלייזר למעשה מחליף את כל האמצעים המסורתיים אשר שימשו אותנו לחיתוך עד היום. כבר לא צריך להשתמש בסכינים , מסורים או חיתוך עם יהלום – ניתן להשתמש במכשיר מיוחד שפולט קרן לייזר ממוקדת ומפקס אותה דרך העדשה תוך כדי שהוא שולח אותה לכיוון הרצוי. את קרני הלייזר ניתן למצוא בעוצמות שונות שכל אחד מהן מיועדת לבצע חריטות על חומרי גלם שונים. לדוגמה, קרני לייזר בעוצה נמוכה תוכל לשמש אותנו לבצע חריטות על עץ או פלסטיק. למעשה ככל שחומר הגלם יהיה "מתכתי" יותר -  כך יהיה צורך להשתמש בקרני לייזר עם עוצמות גבוהות יותר על מנת למקד אותן יותר באמצעות חיתוך בלייזר ניתן לעבוד על יצע רחב של חומרי גלם שכוללים מתכות כמו אלומיניום, ברזל, אבן, נירוסטה, נחושת, עץ ועוד.

האלומיניום הוא אחד החומרים הנוחים לעבודה כי הם נחתכים בגימור נקי וחלק. ניתן לבצע חיתוך במגוון של עוביים ואפשר להגיע לרמת דיוק מרשימה במיוחד. בזכות עובדה זו יש אפשרות להפיק גרפיקות מאוד מורכבות כמו מבנה תחרה עדין, רשת עדינה ועוד טקסטורות מורכבות.

חיתוך אלומיניום בלייזר – אל תתפשרו! 

לסיכום, שזה מגיע לחיתוך באלומיניום חשוב לבחור בחברה עם ניסיון עשיר וזאת כדי שתוכלו להיות בטוחים שהצוות המקצועי יוכל לבצע את העבודה הטובה והמדויקת ביותר. אנו משתמשים בציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר וכן מעניקים אחריות על כל המוצרים שלנו.

אולי יעניין אותך גם: