העבודה עם מתכות דורשת ידע רב בהכרות עם חומר הגלם ופעמים רבות במהלך פרויקטים שונים עולה הצורך לפנות למומחים שיודעים לבצע עבודות ריתוך, מסגרות ועיבוד מתכות ברמה הגבוהה ביותר. במגזר העסקי מדובר בפיתוח מוצרים ליצירת אב טיפוס שעל פיו ניתן יהיה להתחיל במשימת הייצור של המוצרים, לרבות רכבים ומכונות שונות.
שלושת הפעולות ריתוך, מסגרות ועיבוד מתכות קשורות זה בזה בתהליכי הפיתוח והייצור ולכל אחת מהן תפקיד בתהליך היצירה. מה חשוב לדעת על כל תחום ולמי פונים בהשגת עבודה מקצועית?

ריתוך מתכות בסגנון המבוקש

בפרויקטים שונים משתמשים במתכות בשל המאפיינים הייחודיים של המתכת לרבות עמידות גבוהה בתנאי מזג אוויר קיצוניים, חום וקור, כימיקלים ומזהמים שונים והגמישות שהיא מציעה לצד החוזק והיציבות. 

על מנת להפיק את המיטב מהמתכת במגוון צורות על פי מידות שונות בהתאם לתכנונים יש צורך בשירותי ריתוך בין אם מדובר בריתוך תעשייתי או בריתוך אומנותי, תלוי בסוג הפרויקט והמוצר. קיימים מגוון שירותי ריתוך העונים על מגוון הצרכים, ביניהם: ריתוך ארגון המתבצע על ידי אלקטרודת טונגסטן או ריתוך אלקטרודה כאשר הריתוך באמצעותה מבוסס על החדרת אלקטרודה מצופה הייצרת קשת חשמלית ומשחררת גז מפני חמצון.

 
כל טכניקה נועדה להשיג ריתוך מקצועי ואיכותי וכולן מחייבות מומחיות וניסיון תוך הקפדה על דיוק ועבודה נכונה עם החומרים בתנאים המתאימים לכך.

עיבוד מתכות להשגת התוצר המדויק ביותר

ריתוך מתבצע עבור מגוון תעשיות, בין היתר, עבור תעשיית הזיווד והעיבוד השבבי המתמחה בהפיכת חומר גלם לשבב על פי מפרט טכני כאשר המטרה היא להגיע לגודל המדויק של השבק וכן במידת הצורך ללטש, לחרוט ולכרסם להשגת הגודל והמראה הנדרשים. העיבוד השבבי משלב בין מיומנות טכנית הנדסית ובין יישומים משוכללים ומכשור מתקדם כאשר מי שמבצע את העיבוד בפועל מתבסס על התנהגות החומר, דחיסתו, שילובים תוך התחשבות במהירות ובקצב העיבוד להשגת התוצר המבוקש.

עיבוד שבבי למתכות נועד ליצור אלמנטים ייחודיים הנדרשים לתעשייה לצרכים שונים, למשל ביצירת אב טיפוס או מוצרים שונים מוגדרים במבנה רלבנטי עם תבליטים, הטבעות וחריצים למגוון פרויקטים, לרבות פרויקטים הנדסיים.
בתהליך עיבוד מתבצעות מגוון פעולות בהתאם לצורך כמו למשל, כרסום שנועד להורדת שכבות מהחומר עד קבלת הצורה המבוקשת וחיתוך מדויק (כמו חיתוך אלומיניום) ניתן לבצע אותו הן בצורה ידנית והן באמצעות מכונות ייחודיות כמו למשל, כרסום CNC (ניתן למצוא כאן מידע והמלצות על הרתכות השונות)


בפרויקטים תעשייתיים רבים נדרשת גם פעולת החריטה שמבוססת על תוכנת מחשב ובמסגרתה מנסים לחרוט על חומר כמו אלומיניום, פלדה ומתכות במכונות מתקדמות על פי המפרט הטכני. השחזה אף היא נדרשת בחלק מהמשימות, כאשר מטרתה להגיע לעובי הנדרש וליצור מראה הומוגני כשיש השחזה שטוחה ויש השחזה עגולה, שתיהן נועדו להסיר שכבות דקות של חומר לפי הצורך. כמו כן, ניתן למצוא בתהליך של יצירת מוצר מתכתי הרכבות וחיבורים בין חלקי מתכת שונים וכן בקרת איכות על כך שהתהליך בעיבוד המתכת, לרבות הריתוך והמסגרות אכן מתקיימים כנדרש.

במתכות לא מתפשרים על איכות

אם עולה הצורך לבצע עבודת ריתוך, מסגרות או עיבוד שבבי חשוב לפנות לחברה מובילה בתחום בעלת בית מלאכה מאובזר היטב המעסיק את הצוות המקצועי בעל הניסיון הנדרש. פרמטרים נוספים להצלחת הפרויקט קשורים למכשור המקצועי וכן לעמידה בלוחות זמנים ובתקציב המבוקש. כמו גם היכולת של בית המלאכה לייצר בכמויות גבוהות ובמהירות רבה לפי הצורך וכל זה על פי תקני הבטיחות המחמירים. אל תתפשרו על איכות – בחרו בפינצטה את מי שיבצע עבורכם את עבודות הריתוך, המסגרות והעיבוד להשגת המוצר האיכותי.

אולי יעניין אותך גם: