מעקה למדרגות הוא מוצר בטיחותי חשוב, אך בימינו יש לו תפקיד אסתטי חשוב לא פחות. חלפו הימים בהם בחרנו מעקה פשוט מברזל או מחומר גלם אחר כדי למנוע נפילות בגרם המדרגות, וכדי לסייע לדיירים או ללקוחות לאחוז בו במהלך טיפוס או ירידה בגרם המדרגות. כיום, המעקה מהווה פריט אמנותי ועיצובי בעל חשיבות גבוהה התורם למראה מושלם של חללי המבנה. לכן, יש לתת דגש על נושא הבטיחות, בשילוב בחירת סגנון עיצובי ההולם את אורח החיים שלנו וטעמנו האישי הייחודי. לפניכם מדריך מקצועי שנועד לסייע לכם לקבל החלטה נכונה.

מעקה חזק ועמיד בהתאמה לדרישות המחייבות של מכון התקנים הישראלי

למעקה תפקיד חשוב ומציל חיים, הוא נועד למנוע נפילות מגובה העלולות לגרום לפציעות חמורות ובמקרים קיצוניים גם למוות. החוק בישראל מחייב להתקין מעקה למדרגות בכל מבנה פרטי או ציבורי. על פי התקן שנקבע על ידי מכון התקנים הישראלי יש להתקין מעקה בגובה של 90 ס"מ לפחות, במידה וקיים שיפוע בגרם המדרגות, או בגובה של 105 ס"מ במישור. כמו כן, התקן הישראלי מחייב התקנת מעקה ללא רווח גדול מ- 10 ס"מ בין המשטח לתחילת המעקה.

חשוב לציין כי התקן הישראלי מגדיר כי מעקה הוא אביזר בטיחותי למניעת נפילות ולא כאמצעי לבלימת הנפילה, לכן בבתים פרטיים, במרכזי קניות ובמבנים ציבוריים נוספים יש להקפיד כי ילדים או כל אדם אחר לא יטפסו על המעקה ולא ישענו עליו. יש לבחור מעקה העשוי מחומרי גלם חזקים ועמידים לאורך זמן, עם נקודות אחיזה נוחות, בדגש על נקודות אחיזה יעילות לילדים ולמבוגרים.

לאחר הבנת תפקיד המעקה וחשיבות בחירת חומרי הגלם והעמידה בתקנים, כעת תוכלו לתת דגש על נושא העיצוב, מאחר והמעקה מהווה אלמנט עיצובי שיכול לשדרג את מראה הנכס והמבנה. ישנם ארבעה סוגי מעקות עיקריים, מעקות נירוסטה, ברזל, זכוכית ועץ, אך ניתן גם לשלב בין חומרי הגלם השונים כדי להתקין בנכס מעקה מרשים בעל עיצוב מקורי וייחודי, בהתאמה לקו העיצובי המנחה בחלל המבנה.

מעקה למדרגות מברזל

מעקה מברזל מספק בטיחות גבוהה לאורך זמן, יש להתקין את המעקה על עמודים ניצבים בהתאם לתקן המחייב. קל לעבד את הברזל ולייצר ללקוח מעקה אמנותי עם פיתוחים ועיטורים מקוריים ומעניינים, בהתאמה לקונספט העיצוב בחלל המבנה. חשוב לוודא כי הברזל עובר צביעה איכותית בצבע יסוד ומעליו שכבה של צבע בגוון לבחירת הלקוח, כדי למנוע קורוזיה.

מעקה למדרגות מנירוסטה

מעקה מנירוסטה נחשב לפופולרי במיוחד בגלל עמידות המתכת וחוזקה הרב, בגלל אפשרויות העיצוב והמראה המבריק הייחודי. קל לנקות מעקה מנירוסטה באמצעות מטלית לחה וחומרי ניקיון מתאימים, הנירוסטה עמידה במיוחד בפני קורוזיה והברק הטבעי של המתכת מעניק יוקרה רבה לנכס.

בנוסף, ניתן להזמין מעקות אלומיניום, אך לרוב המחיר יקר יותר בגלל עלות חומר הגלם. מעקה מאלומיניום מבטיח עמידות גבוהה, חוזק רב ותחזוקה פשוטה. 

מעקה למדרגות מזכוכית

מעקה מזכוכית נחשב לפופולרי ואהוב, התקן הישראלי מחייב התקנת זכוכית רבודה הבנויה משתי שכבות זכוכית המודבקות זו לזו. קל לנקות מעקה מזכוכית והמעקה אינו דורש תחזוקה למעט ניקיון שוטף.

מעקה למדרגות מעץ

מעקה מעץ מעניק בטיחות גבוהה, אך פחות מחומרי גלם אחרים כמו ברזל, ניתן לייצר את המעקה ממגוון סוגי עצים, ביניהם מהגוני, אלון, בוק ועוד. יש לעבד את העץ וחשוב לבצע תחזוקה שוטפת בהתאם להוראות יצרן המעקות. מעקה מעץ מעניק עיצוב יוקרתי ואלגנטי ויכול להתאים למבחר סגנונות עיצוב, לרבות בית בסגנון כפרי.

לסיכום, בחירת מעקות לבית אינה דבר של מה בכך. חשוב לפנות לבית מלאכה מקצועי ואמין המציע מגוון אפשרויות וסגנונות עיצוב בהתאמה אישית לצרכי העיצוב שלכם ולמראה הבית. 

למאמרים נוספים בנושא מעקות בטיחות ומאחזי יד - 

לפרטים נוספים צרו קשר ונחזור אליכם במהרה.


תגיות - מעקות נירוסטה