אלומיניום הוא חומר בניה מצוין, והשימושים הביתיים שנעשים בו הם רבים ומגוונים. אלומיניום הוא מתכת חזקה ועמידה מצד אחד וגמישה מאוד וקלת משקל מצד שני.

 האלומיניום הוא חומר גלם זמין ומבוקש ביותר בתחום הבניה. אפשר למחזר אותו ולעשות בו שימושים משניים פעם אחר פעם. הוא אינו מתכלה. משום שהוא עמיד מפני תהליכי שיתוך, ואיכותו אינה נפגמת בחלוף השנים, הוא משמש בעיקר לתמיכה ביסודות של מבנים רבים, ותהליך זה מואץ ביתר שאת בעשורים האחרונים.

אפשר לבנות הכול מאלומיניום. למעשה, אין כל מגבלה על הדברים שאפשר לבנות מאלומיניום. 

הבנייה המודרנית משתמשת בחומר הגלם הנהדר הזה בעיקר בשל זמינותו ובגלל תכונותיו הרבות המאפשרות עבודה קלה ואיכותית, התקנה פשוטה וטובה ושימוש ממושך. אז איך נוכל להשתמש באלומיניום כדי לשדרג את הבית והגינה ולמנף את החיים שלנו קדימה? בקלות! בואו נבדוק.

עבודות אלומיניום בבית

כבר לפני יותר ממאה שנה הבחינו מהנדסים ואדריכלים שהאלומיניום הוא חומר גלם חזק מאוד אך קל משקל, ומצאו שהוא מתאים מאוד למיזמי בנייה גדולים. הקִדמה והצורך בחומרים זולים ברי־קיימה האיצו את השימוש באלומיניום במבנים פרטיים, הבנייה הקלה והמהירה בהווה ובעתיד מגדילה את השימוש בו והופכת אותו לחומר בנייה עיקרי ומהותי, והדבר הולם את אורח החיים הירוק והמתחשב בסביבה שאנו שואפים לו.

אלומיניום הוא אחד היסודות הנפוצים ביותר על פני האדמה. אף כי הוא איננו יסוד מתחדש, לא נראה שאי פעם יֶאזל לנו מלאי האלומיניום. בדיוק בשל כך השימוש ביסודות אלומיניום בבניית בתים הוא כל כך נפוץ הודות לזמינות, לגמישות ולאסתטיות שלו. אחד היתרונות בשימוש באלומיניום בבית הוא המשקל שלו.

 בהשוואה לחומרים אחרים אלומיניום מכיל יחס מאוזן להדהים בין חוזק ובין משקל על אף שהוא שוקל 65 אחוז פחות מפלדה. האלומיניום הוא קל להפליא אך גם חזק ועמיד מאוד, והשימוש בו מאפשר לבעלי בתים להפחית את גודלם ועומקם של יסודות הבית וכפועל יוצא לצמצם את צריכת הבטון הנדרש למילוי היסודות.

בבתים הפרטיים שלנו אנו בדרך כלל מוצאים אלומיניום במטבח – בסירים, במחבתות ובכלי הבישול. אלומיניום גם משמש כיסוד עיקרי בבניית המסגרות של החלונות והדלתות. מסגרות אלומיניום בחלונות הן חזקות מאוד, עמידות בתנאי אקלים משתנים וקשים, אינן חשופות לתהליכי חִמצון וקורוזיה ושומרות על בידוד הבית בחילופי מזג האוויר.

עבודות אלומיניום בגינה

גם בחצרות ובגינות בישראל השימוש באלומיניום נפוץ. פרגולות לגינה מאלומיניום הן פריט כמעט הכרחי בבתים פרטיים ואף במרפסות ועל גגות. 

תכונותיו ואיכויותיו של האלומיניום מאפשרות ייצור של פרגולות איכותיות, התקנה פשוטה וקלה ועמידות לאורך שנים. האלומיניום אינו חשוף כאמור לתהליכי שיתוך ולכן אינו מחליד ואין בו סכנה מִבנית. 

גדרות ושערים מאלומיניום נעשו מבוקשים מאוד בחצרות הבתים הפרטיים בישראל בשנים האחרונות. גדרות האלומיניום הן חזקות ויציבות ושומרות על המראה החדיש והיפה שלהן שנים רבות. גם שערים מאלומיניום עדיפים לשימוש בשל תכונותיו של חומר הגלם המיוחד הזה, ומשקלם הקל מאפשר תפעול פשוט, נוח ובטוח.

חומר הגלם של העתיד

מוצרי האלומיניום בבית ובגינה אינם דורשים תחזוקה כלל. הם שומרים על איכותם, צִבעם, גמישותם ויופיים במשך שנים רבות, וכמעט אין צורך לתקן אותם או לשפר את חזותם. האלומיניום הוא חומר הגלם של העתיד, והעתיד כבר כאן. 

שימוש באלומיניום כחומר גלם עיקרי בבנייה וכמוצר בסיסי בבית, בגינה, במקום העבודה ובכל תחום מתחומי החיים שלנו הוא הבסיס למודעות סביבתית ולניהול אורח חיים פשוט ובר־קיימה.

אולי יעניין אותך גם?