מעבר לכך שחלונות אלומיניום עמידים במיוחד ודורשים תחזוקה מינימלית, הם גם מציעים בידוד מעולה בהשוואה לחומרים אחרים הנפוצים בישראל ובכלל. רגע לפני שמזמינים חלונות, מעקות, תריסי אלומיניום וכן פריטי ריהוט נוספים, ריכזנו עבורכם כמה דגשים על תהליך הייצור של חלונות אלומיניום.

מעבר ליתרונות של בידוד ועמידות, חלונות אלומיניום בד"כ מיוצרים ברמות גימור אסתטיות במיוחד, מה שמאפשר לחלונות להשתלב בקלות בכל סגנון עיצובי כזה או אחר. ורגע קטן לפני שנספר, נעמיק ונרחיב בנושא ייצור חלונות אלומיניום, רק נציין כי התקנת חלון אלומיניום לא מצריכה עבודה מורכבת מאוד. אגב, מעבר לייצור חלונות, אלומיניום הוא חומר אשר משמש לייצור פריטים רבים ומגוונים, כמו למשל הבאים:

חלקי כלי רכב, משאיות, מטוסים וכלי שייט.

לאלומיניום יש שימושים רבים בענפי הבנייה השונים.

אלומיניום משמש לייצור פחיות מסוגים שונים, קווי תמסורת חשמליים, סגסוגות של תחמוצות מתכתיות ועוד. 

תהליך ייצור חלונות אלומיניום

כאשר מדובר על תהליכי ייצור חלונות אלומיניום, יש לציין כי אלומיניום מוגדר בתור חומר יסוד. משמע, חומר יסוד זה למעשה נפוץ בקרום כדור הארץ והוא מהווה חלק של 7.5% ל-8%. ככזה, חומר האלומיניום אינו מופיע בטבע כמתכת, מה שאומר שזה לא אפשרי להפריד אותו בשיטות מסורתיות.

נכון להיום, למעשה מאז שנת 1900, אלומיניום מוגדר ונחשב בתור מתכת מסחרית. בעוד כי התהליך של זיקוק האלומיניום דורש מקורות חשמל בכמויות אסטרונומיות, תהליך הייצור של חלונות אלומיניום כולל כמה שלבים שונים. הנה הם לפניכם:

שלב היציקה

ראשית, במפעל האלומיניום, יוצקים מתכת מותכת בתבניות

עיבוד האלומיניום

לאחר שלב היציקה, מתכת האלומיניום נחתכת ומעובדת לצורה הדרושה למסגרת החלון.

טיפול כימי

לאחר שלב העיבוד של האלומיניום, המסגרת מטופלת בכימיקלים, אשר תפקידם הוא להגן על האלומיניום.

צביעת פריימר

פריימר, למי שפחות מכיר, הינו חומר יסוד אשר מיישמים אותו לפני יישום הצבע הסופי של החלונות. במילים אחרות, לפני צביעת חלונות אלומיניום סופית. הפריימר מהווה למעשה שלב של צביעת יסוד חשובה, מה שמאפשר לצבע הסופי "להתיישב" ולהיתפס טוב יותר על מסגרות החלונות.

צביעה סופית

לאחר יישום פריימר, מוסיפים שכבת צבע נוספת לצבע הרצוי ע"י הלקוחות.

איטום חלונות אלומיניום

זהו בעצם השלב הסופי של התקנת חלונות אלומיניום, כאשר איטום חלון אלומיניום בעצם מבטיח לכם הגנה מפני נזילות מים, חדירת מזיקים לבית וכולי.

מה משפיע על המחיר של התקנת החלונות?

בדרך כלל, ישנם מספר פרמטרים אשר חוזרים על עצמם ומשפיעים על העלות של התקנת החלונות. במידה ונדרש להתקין תוספת של רשת לחלון, המחיר צפוי להתייקר בכמה מאות שקלים.

במידה ונדרש לבצע שינוי בצבע של החלון, יהיו לכך עלויות נוספות וגם כאשר מדובר על תוספת של תריסי אור לחלונות אלומיניום, המחיר יהיה גבוה יותר. כמו כן, המחיר מושפע מסוג הזכוכית והפתיחה וסוג הפרופיל ולכן אלו דברים שעליכם לבדוק לפני, על מנת לא להיות מופתעים בהמשך.

בין אם אתם מעוניינים להתקין חלונות פשוטים או כאלו עם תוספות שונות, כדאי לאתר סדנאות העוסקות בעבודות נירוסטה, אלומיניום, מסגרות, ריתוך ועוד. באופן הזה, תוכלו לוודא שאתם מקבלים את כלל השירותים הנדרשים לכם. בהצלחה, ועיצוב נעים!

אולי יעניין אותך גם?