האלומיניום, היסוד השלישי בשכיחותו על פני כדור הארץ. חומר רב תכליתי וחיוני בתעשיות רבות, כולל בנייה, תחבורה ותעופה. האלומיניום מגיע להערכה גבוהה בשל משקלו הקל, הקלילות המצוינת. והעמידות יוצאת הדופן בפני קורוזיה ובכלל הפך לחומר הגלם המבוקש ביותר. עם זאת, בתחום הריתוך, האלומיניום מציג מערך אתגרים ייחודי. זאת בעיקר בשל תכונותיו הספציפיות. אך כאשר שולטים באתגרים הללו, היישומים האפשריים הם נרחבים ומחוללי שינוי של ממש בתעשייה. מיד תגלו מהם השימושים השונים באלומיניום כאשר מדובר בעבודות ריתוך.

האלומיניום בטכניקות הריתוך השונות

ריתוך קשת

ריתוך קשת משמש לעתים קרובות לריתוך אלומיניום, במיוחד לעבודה מדויקת ובמקומות שבהם האיכות האסתטית של הריתוך חשובה. המוליכות התרמית הגבוהה של האלומיניום ונקודת ההיתוך הנמוכה יכולים להפוך את הריתוך למאתגר, אך ריתוך קשת מאפשר שליטה משמעותית בתהליך הריתוך, ומאפשר לייצר ריתוכים באיכות גבוהה עם אלומיניום. תהליך ריתוך זה נפוץ בתעשייה האווירית, כמו גם ביישומים הדורשים חומרים דקים.

ריתוך גז

ריתוך גז אינרטי במתכת היא למעשה סוג של שיטה מאד נפוצה עבור ריתוך אלומיניום ובניגוד לריתוך מסוג קשת הוא מהיר ומתאים לריתוכים ארוכים וחומרים עבים יותר. הוא נמצא בשימוש נרחב בתעשיות רכב, בניית ספינות ובבניית מבנים בקנה מידה גדול כמו גשרים ומבנים. בשל מהירותו וקלות השימוש שלו, ריתוך MIG מועסק לעתים קרובות בהגדרות ייצור בהן יש צורך בקצבי ייצור גבוהים.

ריתוך נקודתי

אלומיניום נמצא בשימוש נרחב בייצור רכב, כאשר ריתוך נקודתי הוא שיטה נפוצה לחיבור רכיבי פח. תהליך ריתוך זה משתמש בזרם חשמלי כדי ליצור חום וליצור ריתוך בין שני משטחי מתכת. המוליכות החשמלית המצוינת של האלומיניום הופכת אותו למתאים ליישום זה. עם הפופולריות הגוברת של כלי רכב חשמליים וקלים, השימוש באלומיניום בייצור רכב צפוי לגדול, כלומר גם התפקיד של ריתוך נקודתי בהתנגדות יתרחב.

ריתוך באמצעות קרן לייזר ואלקטרונים

שיטות הריתוך המתמקדות יותר כמו ריתוך לייזר וקרן אלקטרונים נמצאות יותר ויותר בשימוש לחיבור חלקי אלומיניום, במיוחד בתעשיות דיוק גבוהות כמו תעופה חלל ואלקטרוניקה. שיטות אלו מספקות צפיפות אנרגיה גבוהה מאד, המאפשרות מהירויות ריתוך מהירות ועיוות מינימלי. יתר על כן, הם שיטות אלו יכולות ליצור עקביות בנפח גבוה.

באילו ענפים משתמשים בריתוך באלומיניום?

ריתוך באלומיניום הוא אלמנט תעשייתי חשוב ומשתמשים בו במגוון של ענפים תעשייתיים החל ממוצרים כמו פרגולות אלומיניום ובכלל במגוון של ייצור מוצרים שונים, וביניהם בתחומים:

תעשיית הרכב

השימוש באלומיניום בתעשיית הרכב גדל באופן משמעותי. הריתוך באמצעות אלומיניום הוא חיוני לייצור כלי רכב קלים שעדיין דואגים לכך שיהיה חוזק מבני. מרכיבי מנוע ועד חלקי גוף מבניים, ריתוך אלומיניום ממלא תפקיד מרכזי.

בנייה ותשתיות

בענף הבנייה, ריתוך אלומיניום מנותב ליישומים שונים, לרבות מסגרות בנייה. גשרים. מבני קירוי ושילוט חיצוני. עמידות החומר בפני קורוזיה ושאר מזיקים הופכת אותו לאידיאלי עבור מבנים החשופים לפגעי מזג האוויר.

ייצור והפקה

ריתוך אלומיניום הוא גם אלמנט מכריע בייצור של מגוון רחב של מוצרי צריכה. מכלי מטבח ועד אלקטרוניקה. במיוחד, המוליכות התרמית של האלומיניום הופכת אותו לבחירה מצוינת עבור גופי קירור במכשירים אלקטרוניים, הדורשים טכניקות ריתוך מדויקות.

חומר הגלם הטוב ביותר בתעשייה

למרות האתגרים שיש בו לעיתים, השימוש בו נפוץ. השילוב הייחודי של האלומיניום של קלילות, כוח ועמידות בפני קורוזיה הם ייחודיים. תכונות אלו מאפשרות מגוון של אופציות שימוש בו. אלו מביאות לתעשייה עשירה יותר, ייצור פרגולות אלומיניום חזקות יותר. ובכלל, שימוש כללי במתחמים חיצוניים ופנימיים לבית ולמשרד.

אולי יעניין אותך גם?