גם בית שגרים בו כבר זמן רב, עשוי להזדקק פתאום לשינויים מהותיים שמקורם בצורך לבצע הנגשה עבור אחד מבני המשפחה.
בדרך כלל מדובר בעבודות שצריך לבצע על מנת להתאים את הבית ואת ההתנהלות בו למוגבלות פיזית כזאת או אחרת ולא תמיד יש לכך קשר לגילו של אותו בן משפחה.

נשאלת השאלה - איך יהיה הכי נוח ונכון לבצע את עבודות השיפוצים - שכן הבית מעולם לא עבר שום שיפוץ או שינוי מאז שנבנה והוקם.

על מנת להתאים את תנאי המגורים בבית למוגבלותו הפיזית או לצרכיו המיוחדים של בן משפחה מסוים - חשוב לדעת בדיוק איך יהיה הכי נכון לבצע את השינויים כך שהם אכן יהיו יעילים וישיגו את המטרות.
למשל, התקנה של פרגולה חשמלית עשויה להיות הקלה גדולה עבורו, שכן פרגולה שנפתחת או נסגרת באופן ידני תהיה קשה לתפעול עבורו. אין ספק שזו רק דוגמא אחת מתוך רבות שעשויה להתאים לצורך הנגשת הבית וגם הגינה לתנאים החדשים.

אילו עבודות שיפוצים מתאימות לצורך הנגשת הבית?

כיום כבר ידועות כמה משימות בנייה או שיפוצים שנהוג לבצע בבית על מנת להתאים אותו למוגבלות פיזית של אחד מבני המשפחה. למשל - התקנת מאחז יד על הקיר של מסדרון ארוך או בצמוד לגרם מדרגות. כך יכול מי שמתקשה בהליכה יוכל להישען על המאחז וללכת בצורה בטוחה יותר.

ריהוט מנירוסטה עשוי אף הוא להיות מתאים הרבה יותר לצרכים מסוימים וכיום אפשר גם לעצב אותו באופן אישי.

אביזרים מנירוסטה עשויים להתברר כנוחים ומתאימים מאוד בעמידות ובבטיחות שלהם עבור בתים מונגשים.

חשוב לדעת שכל בית שדרושות בו עבודות הנגשה יהיה שונה בדרישות ובצרכים של בני המשפחה ולכן חשוב מאד לבצע את ההתאמות האישיות. רק בדרך זו אפשר יהיה לוודא שאכן השיפוצים שיבוצעו ישיגו את המטרות והציפיות של בני המשפחה כולם ואפשר יהיה להתנהל בבית בקלות ובנוחות רבה הרבה יותר.

גם מעקות נירוסטה המתאימים להתקנה בכל רחבי הבית עשויים להתברר כנוחים, עמידים, מעניקים תחושת בטיחות וכמובן יפים ומיוחדים.

אילו שיפוצים כדאי לעשות בבית על מנת להפוך אותו למונגש ונוח?

המשמעות של הנגשת הבית קשורה באופן כללי לכל פעולה שצריכה להתבצע על ידי מי שיש לו מוגבלות פיזית כלשהי.

למזלן של משפחות רבות ישנן כיום אפשרויות רבות שמתאימות על מנת להפוך את הבית לנגיש ונוח.

בנוסף לכך - לא חייבים להתפשר על העיצוב וכל אלמנט הנגשה יכול להיות מעוצב באופן אישי ולהראות יפה, נעים לעין ומעוצב על פי סגנון העיצוב של שאר הרהיטים או האלמנטים בבית התורמים לעיצוב כולו.

כל אלמנט בבית עשוי להיות כזה שלאחר ביצוע פעולת הנגשה יהיה נוח וקל יותר לתפעול. לכן גם מה שעשוי מבטון או גבס וגם מה שמורכב מנירוסטה או אלומיניום עשוי להזדקק לשינויים כאלה או אחרים לצורך הפיכתו לנוח ומונגש יותר.

כאשר הבית הופך למונגש בפעם הראשונה חשוב מאד שאת הבדיקה בנוגע לצרכים וההתאמה האישית יבצעו בני המשפחה בליווי איש מקצוע שיש לו ניסיון בביצוע עבודות הנגשה ויוכל להמליץ להם מהניסיון שלו על העבודות שתהיינה הכי מתאימות.

אין ספק שבית מונגש הוא עולם אחר. הוא מקום שבו אפשר להרגיש הכי בבית שאפשר, כי הבית מותאם בדיוק לסוגי הפעולות שאותן מסוגל או לא מסוגל אותו בן משפחה לבצע.

כאשר מתחשבים בו והופכים את הבית למותאם לו ולצרכים המיוחדים שלו - קל הרבה יותר לשהות בבית מתוך ידיעה שכך הבית צריך להתנהל.

מעוניינים בפרטים נוספים? לחצו כאן וניצור אתכם קשר בהקדם

למאמרים נוספים בנושא: