ייצור תריסים עבור דירות, בתים פרטיים, משרדים ועוד מתבצע היום בעיקר מאלומיניום לאור היתרונות הגדולים של חומר זה. בעבר היה שימוש גם בחומרים אחרים כמו עץ ופלסטיק, אך עם הזמן השימוש בחומרים הללו פחת באופן משמעותי.

ייצור של תריסי אלומיניום

המפעלים לייצור תריסי אלומיניום מבצעים זאת תוך ביצוע הריתוכים הנדרשים. מכופפים את האלומיניום הגמיש על פי המידות המדויקות שנמדדו בשטח וכך יוצרים את הדגם שמתאים באופן מדויק לחלון הספציפי בכל בית.

כאשר מדובר בכמה תריסי אלומיניום, מסמנים כל אחד מהם במספר סידורי של התריס כדי לתאם באיזה מיקום יש להתקין את כל אחד מהתריסים. לעיתים מדובר בהפרשים של סנטימטרים בודדים ואם המידה אינה זהה, לא יהיה אפשר להתקין זאת.

כל התריסים החדשניים הם מעוצבים ולכן הם מוסיפים יופי רב לנראות של הדירה כולה.

תפקידם של התריסים

לתריסים יש שני תפקידים. האחד הוא בקיץ ליצור הצללה משמעותית מפני השמש. התריסים חוסמים את החדירה של קרני השמש היוקדת והמסנוורת וכך לאחר החסימה אפשר להימצא בכל אחד מחדרי הבית, ללא תחושה של השמש החמה.

בימי החורף התריסים הם חסם מפני רוחות עזות, גשמים סוערים, ברד וכו'. כאשר התריסים סגורים כראוי בחורף, יש בהם אטימה מוחלטת ולכן קור לא חודר מהחוץ פנימה לתוך הבית. כך בני הבית נהנים מאווירה ביתית וחמימה ללא כל השפעה של מזג האוויר הגרוע ששורר מחוץ לבית.

סוגים של תריסי אלומיניום

קיימים שלושה סוגים של תריסי אלומיניום:

  • תריס פתיחה – תריס בעל כנף אחת או שתי כנפיים, הכנפיים נפתחות על ציר כלפי חוץ והם מתאימים הן לפתחים גדולים והן לפתחים קטנים.

  • תריס גלילה – תריס שמיועד בעיקר ליצירת הצללה. בחלק העליון של החלון מתקינים ארגז עליון ושלבי התריס או הרפפות נכנסים פנימה בת העלאת התריס כלפי מעלה. תריסי גלילה פועלים באמצעות מנוע חשמלי ואפשר להניע אותם בקלילות, עבור סגירה ועבור פתיחה של התריס על פי הצורך.

  • תריס הזזה – כמה תריסים אשר נעים על מסילות. יש בהם שורות של רפפות שאפשר להטות אותם כלפי מטה. קל מאד לתפעל הן את הרפפות הללו כך תהיה תנועה של אוויר מהחוץ כלפי החלק הפנימי של הבית והן כדי לשנע קדימה ואחורה את תריסי ההזזה מאלומיניום.

היתרונות של תריסי אלומיניום

האלומיניום הוא חומר איכותי, גמיש ויציב. לאור כל המעלות הללו כל עבודה שמבצעים באמצעות חומר זה היא בטיב מעולה ולכן הלקוחות מעדיפים להזמין תריסי אלומיניום הן באופציה הידנית והן באופציה החשמלית וזאת על פי החלטתו של כל לקוח ועל פי ההתאמה המיטבית והצורך למיקום התריס.

תקלות בתריס חשמלי

לאור איכותו הגבוהה של התריס החשמלי אין בו כמעט תקלות. אך אם הדבר קורה, יש אפשרות לבצע תיקון תריס חשמלי, על ידי אנשי מקצוע שהם מומחים לכך. הם מפרקים את המנוע החשמלי ובוחנים את מצבו. במידת הצורך הם מעבירים אותו לליפוף מנוע או מתקינים מנוע חדש, אם הוא נשרף. אם יש צורך אנשי המקצוע מחליפים חלפים אחרים שנשחקו, או נשברו ולאחר מכן התריס החשמלי חוזר לעבודה תקינה כפי שהיה בעבר.

שמירה על תקינותם של תריסי אלומיניום לאורך שנים

על אף העובדה שמדובר בתריסים איכותיים חשוב לשמור על תקינותם. יש לפתוח בעדינות את הרפפות ולוודא שלא פוגעים בידיות. במצבים הללו יהיה קשה להפעיל את התריסים ולעיתים יהיה צורך לבצע תיקונים נקודתיים על פי הצורך.

אולי יעניין אותך גם?