ישנם כל מיני סוגי אנשים שיש להם את הצורך בבית נגיש. בעבר אם היה צורך לעבור מהבית הקיים לבית חדש ומתואם לצרכים החדשים שלכם, כיום זה כבר לא כך. תודות לטכנולוגיה המתקדמת והמותאמת אפשר להפוך כל מקור מגורים לבית נגיש. בשביל כל עשיית השינויים שאתם רוצים מומלץ להיוועץ עם בעל מקצוע. על כל זאת ועוד תוכלו למצוא במאמר שלפינכם.

הנגשת הבית שלכם לצרכים החדשים שלכם

אם בעבר בנאדם שחולה או פצוע, ולא משנה אם זה קרה בגלל תאונה או כי הגיל נותן את אותיותיו היה נזקק לאנשים שיסיעו אותו, היה צריך לעבור לבית אחד שהותאם לצרכיו. היום כבר אין צורך במעבר המסורבל והמעיק כי קיימת טכנולוגיה שתעזור לכם להישאר בבית גם עם המצב החדש.
תודות לאפשרויות הכמעט בלתי מוגבלות להפוך את הבית הקיים לבית נגיש.

היום כמעט בכל בית אפשר לבצע שיפוץ מקצועי  ולהיעזר בהנדימן מומלץ על מנת להרחיב את מפתחי הדלתות ולאפשר לכיסא הגלגלים לעבור דרכם. זהו הצעד הראשון בהנגשה של הבית, ולאחר שמבצעים אותו אפשר בקלות להמשיך הלאה, אל עבר התקנת עזרים שונים שיאפשרו לדיירי הבית להמשיך להתגורר בו בבטחה ובנוחות.
לצורך כל ההתקנות האלו יש להיוועץ עם מומחה בתחום.

בטיחות ונוחות בחדרי הנוחיות 

חדרי הנוחיות והרחצה הם חדרים מאוד חשובים בכל בבית, על אחת וכמה בבית שצריך להיות נגיש. את החדרים הללו יש לצייד באביזרים המיועדים לשמיר על בטיחותם של המשתמשים, כגון מושב הגבהה לאסלה, ידיות אחיזה למקלחת, מאחז יד לנכים, שטיח למניעת החלקה וכמובן כיסאות רחצה, כיסאות מעבר ומעקות נירוסטה.
כל האביזרים הללו יהפכו את המעבר אל החדרים הללו ואת השהות בהם להרבה יותר בטיחותית. עזרים אל יספקו את מידע העצמאות המקסימלית האפשרית לפי יכולותיו הפיזיות של הדייר, וכך יהיה לו סיוע בשימור חיי השיגרה ותחושת הביטחון והכבוד

החשיבות של התקנת מעקה בטיחות 

חלק מהשינויים שצריך לעשות לבית נגיש הוא התקנת מאחזי יד בכל גרם מדרגות, בבית, במרפסת ובגג. האם ידעתם כי החוק מחייב להתקין מעקה בכל מקום ממנו אנשים חשופים לסכנת נפילה?

בתקנות התכנון והבנייה מצויות ההנחיות והדרישות למעקה למדרגות מנירוסטה ולמאחז יד. על פי התקנות המחייבות בכל גרם או מהלך מדרגות כוללים מעל 3 מדרגות יש להתקין בית אחיזה בשני הצדדים, ובמידה ונדרש מעקה בגרם המדרגות ניתן לראות בבית אחיזת המעקה כמעט מספק לדרישה זו.

 חובת התקנת מעקה או בית אחיזה מתחם של מדרגות

סעיף 3.01 לתקנות התכנון והבנייה קובע כי בכל מקום בו קיימת סכנה מחושית להחלקה או נפילה, יש לנקוט באמצעי בטיחות מתאימים.

בהמשך הסעיפים נקבע כי יש להתקין מעקה בכל מקום בו קיימת סכנת החלקה, ובנוסף יש להתקין מעקה בטיחות בכל מקום בו קיימת סכנת נפילה מגובה 2 מטרים או יותר.

מבנה המעקה חייב להתאים לדרישות התקן הישראלי המחייב, כאשר גבוה בית האחיזה מפני הרצפה, מפני המשטח המוגמר או מקצה המדרגות חייב להיות לפחות 90 ס"מ ועד 105 ס"מ. אם יש בבניין מדרגות רחבות יותר מהגודל הסטנדרטי, כלומר מעל 250 ס"מ, יש להתקין בגרם המדרגות מעקה נוסף עם בית אחיזה עמיד ויציב במרחק שלא יעלה על 190 ס"מ, ולא פחות מ-110 ס"מ מהקיר הקרוב או מהמעקה.

תכנון מעקות נירוסטה לפי התקנות

התקן הישראלי קובע כי רק אדריכל, מהנדס או הנדסאי המוסכמים על פי חוק יכולים לתכנן מעקה ובתי אחיזה. יש לקבוע את חוזק החומר המשמשים לייצור המעקה או בית האחיזה ולהחליט על צורת העיגון הנכונה והבטוחה ביותר.

את המעקה ניתן לייצר מחומרים שונים ולא רק מנירוסטה, אלא גם מאלומיניום, ברזל וזכוכית.

בית נגיש - רק עם איש מקצוע אמין וטוב! 

על מנת לבצע את תהליך של הנגשת הבית חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע בכל ניסיון רב בתחום,. שיוכל להמליץ לכם על הדרכים והיעילות שיאפשרו לדייר להמשיך בחייו בצורה כמה שיותר מוכרת ובטוחה. שאתם מלווים באיש מקצוע, שכזה אתם מגדילים את הסיכוי לביצוע העבודה בלי לפספס את הפרטים הקטנים והחשובים.

אולי יעניין אותך גם: