מוצרים מיוחדים שלא ידעתם שניתן להכין מנירוסטה ומתכת

כשחושבים על נירוסטה, התמונות הנפוצות שעולות בראש הן תמונות של מטבחים תעשייתיים גדולים, כיורים, ברזים ובעיקר צבעה הכסוף והנוצץ. ובכן, נירוסטה משתמשת גם להכנת מוצרים אחרים ומגוונים שכדאי להכיר. ריכזנו עבורכם 5 מוצרים שלא ידעתם שניתן להכין מנירוסטה, הישארו איתנו.

 

מה זה נירוסטה?

נירוסטה היא למעשה שמה הכללי שם פלדת אל חלד, היא מיוצרת כסגסוגת של ברזל וכרום. כמו כן, נירוסטה מאופיינת עמידה בצורה יוצאת דופן מפניי נזקי חלודה, התיישנות, קורוזיה ועוד נזקים רבים אחרים. עמידותה של הנירוסטה בפני קורוזיה העניקה לה מקום של כבוד בתעשיית המזון, התעשייה כימית ותעשיות צבאיות. השימוש בנירוסטה מועדף במקרים רבים על ידי בעלי מקצוע המעניקים שירותי ריתוך, עבודות מסגרות כמו גם אלו שמייצרים מוצרים שדורשים חוזק, גמישות ואסתטיקה.

יציאתה של הנירוסטה מהמטבח

כאמור, הנירוסטה מוכרת לרוב כחומר גלם המשמש בעיקר את המטבח. יחד עם זאת, בשל יתרונותיה הרבים, הנירוסטה מצאה את עצמה מחוץ למקומה הטבעי. לנירוסטה מראה נקי ואסתטי, לכן היא יכולה להשתלב בקלות יחסית במקומות כמו מקלחות, שירותים ואפילו בחללים משרדיים. דוגמה אקטואלית של עבודות נירוסטה ניתן למצוא בימינו בבתי מלון אשר מצליחים להשרות מראה יוקרתי באמצעות שימוש יצירתי בנירוסטה.


מתכת

מתכת היא סוג של חומר גלם העשוי מברזל. ברזל ניתן למצוא באדמה בסלעים ויש לכרות אותו לפני שניתן יהיה להשתמש בו למתכת. ניתן לייצר מתכת גם על ידי המסת מתכות אחרות יחד ואז יציקת המתכת המותכת לתוך תבניות מיוחדות הנקראות מטילי או מכונות יציקה. תהליך זה נקרא התכה.

ישנם סוגים רבים ושונים של מתכות כולל: זהב, כסף, עופרת, נחושת ואלומיניום בין היתר. לכל המתכות יש תכונות ייחודיות משלהן כמו איך הן מגיבות לחום וכיצד הן משמשות בצורה הטובה ביותר למטרות מסוימות כמו סירי בישול או חוטי חשמל.

כמה מוצרים מובילים שלא חשבתם שניתן לעשות גם מנירוסטה ומתכת

כמו שכבר הבנתם, נירוסטה הוא חומר גלם המתהדר בתכונות מבוקשות ושימושיות. ריכזנו עבורכם 8 מוצרים שלא חשבתם שניתן לעשות מנירוסטה:

  • מדפי נירוסטה

באופן די מפתיע, נירוסטה משמשת כחומר גלם אטרקטיבי במיוחד לייצור מדפים. כאמור, מבין תכונותיה הרבות, נירוסטה היא חומר גלם חזק למדי. בהתאם, למרות המראה העדין, מדפים עשויי נירוסטה יכולים לשאת משקל רב באופן שלא בא בחשבון על מראה נקי ואסתטי. מדפי נירוסטה נפוצים למדי במגזר העסקיים והציבוריים, בעיקר בתעשיית הרפואה והמזון, אך אט אט הם עושים את דרכם גם אל המגזר הפרטי ונמצאים גם בבתים ובחצרות פרטיים.

  • מטבחי חוץ

נירוסטה מהווה את חומר הגלם הנפוץ ביותר למטבחי חוץ. גם כאשר מדברים על הסקטור הפרטי וגם בהקשר של הסקטור העסקי, נירוסטה שולטת באופן דומיננטי בכל הנוגע למטבחי החוץ. מטבחי חוץ משמשים להכנת ארוחות ברביקיו ולמעשה לכל סוגי הארוחות שניתן להעלות על הדעת. ניתן לאכסן ולהכין מזון באמצעות מטבח החוץ והאביזרים שבאים יחד אתו. כאמור, נירוסטה הוא חומר גלם הנשמר היטב ולא נוטה להחליד ולצבור קורוזיה, לכן הוא מתאים ככפפה ליד לייצור מטבחי חוץ.

  • מיטות מתכת/ ברזל

מתכת היא חומר הגלם הנפוץ ביותר למיטות מתכת וברזל. שניהם עמידים, קלים לניקוי, וניתן למצוא אותם במגוון צבעים. מיטות מתכת הן לרוב יקרות יותר ממיטות מעץ אך הן מחזיקות מעמד הרבה יותר זמן. מיטות ברזל בדרך כלל זולות יותר ממיטות מתכת אך הן דורשות תחזוקה שוטפת.

  • כלי עבודה

על אף המראה העדין שלה, נירוסטה משמשת לייצור כלי עבודה רבים. הנירוסטה היא מתכת חזקה באופן מפתיע ולכן יכולה לשמש לעבודות רבות ומגוונות.

 

  • מקלחונים

גם בחדרי האמבטיה הנירוסטה מתמקמת בכבוד. המראה האסתטי והנקי של הנירוסטה גורם לכל מקלחון להיראות קלאסי יותר, לכן רבים בוחרים לייצר את המקלחון שלהם באמצעות נירוסטה.


  • מעקות בטיחות

נירוסטה היא חומר גלם המשמש לייצור מעקות בטיחות. יש לו מגוון יתרונות כולל היותו עמיד בפני קורוזיה וחלודה, לא מגנטי, עמיד ולא מוליך.

נירוסטה היא מתכת עמידה בפני קורוזיה וחלודה. זה הופך אותו לחומר פופולרי עבור מעקות בטיחות במפעלים ובמבני תעשייה אחרים.

מעקות בטיחות מנירוסטה הן חלק חשוב בכל מפעל או מבנה תעשייתי. הם משמשים כדי למנוע מאנשים ליפול מהקצוות של במות, גגות או מדרגות. הם מגיעים בגדלים שונים, צורות ועוביים שונים בהתאם לצרכי המשתמש.

  • סולמות לבריכה

נירוסטה היא חומר גלם המשמש לייצור סולמות לבריכה. יש לו יתרונות רבים על פני חומרים אחרים מכיוון שהוא חזק, עמיד ועמיד בפני קורוזיה.

סולמות מנירוסטה לבריכה יקרים יותר מאלומיניום או פלסטיק, אך הם יחזיקו מעמד זמן רב יותר וידרשו פחות תיקונים.

בשנים האחרונות חלה עלייה בביקוש לסולמות מנירוסטה לבריכה מכיוון שהם עמידים ועמידים יותר בפני קורוזיה מסולמות אלומיניום או עץ שעלולים להינזק מכלור ומלח מבריכות שחייה.


למאמרים נוספים בנושא: