בהרבה בתים וכך גם במקומות ציבוריים שונים ובמיוחד כאלה המיועדים לנכים או אנשים מוגבלים וקשישים, מושם דגש על התקנה של מאחזי יד בחדרי האמבטיה. מאחזי היד נועדו כדי לספק מענה ותמיכה לצד בטיחות גבוהה יותר עבור כל מי שעלול חלילה להחליק או ליפול בדרך למקלחת, בכניסה או ביציאה. מאחזי היד אמורים להיות מותקנים בצורה תקינה כדי שאכן יעניקו את המענה המצופה מהם.

אז איך עושים את זה בצורה הכי נכונה?

כך תבטיחו את בטיחותכם גם במקלחת

ההתקנה של מאחזי היד מחייבת לפני הכול בחירה נכונה של מאחזי היד כאשר ברוב המקרים הבחירה תהיה במאחזי יד שעשויים על בסיס מתכת טובה ואיכותית. זה אומר מתכת שאינה מחלידה ואינה נפגעת בעקבות חשיפה ללחות גבוהה ומים.   

יש היום מאחזי יד טובים העשויים פלסטיק אך נדמה שעדיין לא נמצא התחליף ההולם למאחזי היד העשויים אלומיניום ולרוב הבחירה אכן תהיה באלומיניום.

אם תפנו אל איש מקצוע או חנות שמתמחים בייצור כל המוצרים הללו, מן הסתם גם תקבלו מוצר איכותי שיעמוד בכל הדרישות הרלוונטיות והייחודיות לחדר רחצה. לשם כך אתם כמובן חייבים לפנות למקום שמציע שירות כזה ומוצרים ברמות איכות כאלה.

התקנה נכונה של מאחזי יד – זה הכי חשוב

אז יש לכם מאחז יד שנראה לכם איכותי וטוב ואפילו קבלתם עליו המלצות. אך כאן חשוב להבין עד כמה קריטית היא ההתקנה של מאחז היד. אם מדובר במאחז המיועד לנכה או קשיש הדבר יהיה נכון פי כמה וכמה.

ברוב המקרים אדם שצריך את מאחזי היד הללו, פשוט נאחז בהם ומניח עליהם את כל כובד משקלו. ברור אם כן שבמצבים כאלה כל סטייה בהתקנה וכל אי הקפדה על האיכות של העבודה עשויה להוביל להתקנה פחות בטוחה מה שעלול לגרום לנפילה של מאחז היד ברגע שיוטל עליו משקל גבוה מה שאומר נפילה של האדם הנאחז בה.

המיקום של מאחזי היד

פרמטר נוסף וחשוב היא קביעת המקום בו תתקינו את מאחז היד. יש כמה וכמה מקומות אסטרטגיים שם צריך את מאחז היד. הדרך למקלחת היא לעיתים מורכבת מאוד עבור אנשים מוגבלים כאשר כבר מהרגע בו הם צריכים לקום מעגלת הנכים (במצבים המאפשרים את זה) ועד שהם מגיעים אל המקלחת, אמורה לעבור מספר צעדים שלא תמיד אפשריים מבחינה בטיחותית במקום כזה כמו המקלחת. 

 אם בכל הבית או בחדרם הפרטי יש להם רהיטים בהם הם יכולים להיאחז, הרי שבמקלחת קירות חלקים. על כן, חשבו על מאחזי היד כבר מהכניסה לחדר הרחצה, בתוך המקלחון וסמוך לכניסה וליציאה מהמקלחון.

דגש על ריתוך איכותי

בגלל שמדובר בנושא שהוא לעיתים קריטי ממש עבור המשתמש במאחז היד, אין לזלזל וחובה ללכת על הטוב ביותר. זה אומר פנייה אל איש מקצוע שיש לו את כל הידע המקצועי לגבי התקנה נכונה של מאחזי היד ופנייה אל איש מקצוע שיש לו את כל הכלים הנדרשים לצורך ההתקנה שזה כולל כלי קידוח להתקנה של המאחז, לרוב יהיה זה כלי קידוח דומה לזה המיועד למטרות קידוח חור ליצירת מרזב

מעבר לכך חובה לוודא כי מדובר באיש מקצוע שיש לו ניסיון רב בשטח והוא מבין ויודע מה בעצם צריך לעשות כדי להגיע לתוצאות הרצויות ברמה הגבוהה ביותר.

זה לא תמיד מובן מאליו ובמקרים רבים אנחנו מוצאים התקנות שנעשות שלא בצורה בטוחה. על כן שימו לב ופנו אל הטובים ביותר! כי הבריאות והחיים שלכם הכי חשובים!

אולי יעניין אותך גם?