רתכות היא תחום מאתגר שדורש מקצועיות, ניסיון, וכמובן גם את הציוד האיכותי והמתאים למשימה. בעזרת סט מקצועי, תהיו בדרך הנכונה להתמחות בתחום המרתק הזה ולעשות את העבודה הטובה והבטוחה ביותר. בכל הנוגע לציוד, הרתך זקוק ליותר מרתכת בלבד אלא לסט שלם של ציוד נלווה.

מסכת ריתוך

כאשר אנחנו חושבים על כללי בטיחות והגנה על עצמנו בעת עבודת הריתוך, רובנו חושבים קודם כל על הפריט המזהה הראשון של הרתך: מסיכת המגן הרחבה המפרידה בין פניו של המרתך לבין הגיצים העולים מפיסות המתכת אותן הוא מרתך. מטרתה העיקרית של המסכה היא להגן ספציפית על העיניים בעת העבודה, וזאת מאחר והרתך בעת עבודתו נדרש לנעוץ מבט ישירות לתוך אור בהיר, לפעמים במשך שעות רבות ברצף. האור העז העולה מתוך עבודת הריתוך הוא עשיר ובעל ספקטרום רחב במיוחד, כלומר כולל גם קרניים אולטרה סגוליות ולעתים אף אינפרה אדומות שאיננו מסוגלים להבחין בהן, אבל חשיפה ממושכת אליהן עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לראיה שלנו.

מסכת הריתוך הקלאסית עשויה זכוכית פשוטה בעלת רמה מסוימת של החשכה המותאמת לסוג העבודה שהרתך מתכוון לבצע. אולם אם הרתך מבצע עבודות מסוגים שונים במהלך היום, או אם הוא עובד תחת אור שמש בהיר, יהיה לו צורך ברמות משתנות של הצללה. לכן מרבית הרתכים כיום מעדיפים לעבוד עם מסכת ריתוך אלקטרונית, המסוגלת לשנות את רמת הכהות של זכוכית המגן באופן אוטומטי בהתאם לצורך המשתנה.

כפפות עבודה

אחרי שהגנו על האזור העדין ביותר בפנים – העיניים שלנו – חשוב לתת את הדעת גם להגנה על הידיים. הידיים שלנו הן כלי העבודה החשוב ביותר שלנו, והן אלה שקרובות ביותר לציוד הכבד בעת העבודה, לחומרים שמגיעים לטמפרטורות גבוהות, ולכלי עבודה בעלי חלקים נעים וחדים. בשל כך, מומלץ שלא להזניח אותן ולהקפיד להצטייד בכפפות עבודה מתאימות. בעבודות ריתוך בדרך כלל נשתמש בכפפות עור שהן דקות יחסית לכפפות עבודה בתחומים אחרים, מה שהופך אותן למהודקות ומותאמות יותר לכף היד. כך הן מאפשרות חופש תנועה רחב יחסית ויכולת לבצע גם פעולות קטנות ומדויקות. מומלץ להשתמש בכפפות מחומר דמוי עור בעלת עמידות גבוהה, ובעלות אורך רב שיגן גם על פרק כף היד ועל האמה.

ארגז כלי עבודה

כפי שציינו מעלה, הרתכת איננה כלי העבודה היחידי של הרתך המנוסה. כדי לבצע עבודה מלאה ויסודית, עליו להשתמש בקשת רחבה של כלי עבודה, ביניהם פטישים, מסורים, מברגים, מברגה או מקדחה, וכן הלאה. מומלץ להצטייד בסט כלי עבודה מלא כמו למשל סט מקצועי מקיטה על מנת להיות בטוחים שיש בידיכם את כל הכלים שתזדקקו להם במהלך העבודה, גם אם באופן לא צפוי, ושכולם כלים אמינים באיכות גבוהה. רתכים מקצועיים ומנוסים נוהגים להצטייד בסט מקצועי , שיכולה לכלול אפילו 356 חלקים שונים. 


אולי יעניין אותך גם: