עכשיו בקורונה לא נותר מקום לספק. בית עם חצר הוא בית שמחזיק ביתרון מהותי. החצר מאפשרת להתאוורר, לשנות אווירה, להוציא אנרגיה וכמובן לעסוק במגוון פעולות שבבית אינן אפשריות. מכאן שאם מבקשים לקחת את החצר האחורית ולהפוך אותה ליותר נוחה, אסתטית ושימושית, יש לנו כמה המלצות עבורכם. עם זאת, רגע לפני שמתחילים, רצוי להבין מה באמת נחוץ, מה תמיד רציתם וכמובן מהן העלויות, כולל חלופות אפשריות. מוכנים? יוצאים לדרך (או יותר נכון לחצר)!

מנגל מקצועי לפי הזמנה

ראשית נתחיל מהאזור של הבטן. אם יש חצר אחורית, מוטב שגם יהיה מנגל. אין כמו לאכול בחוץ, להשאיר את הבלגן בחצר וליהנות ממאכלים שהרבה יותר טעימים כאשר הם נעשים על גחלים. פה אנו מבקשים להבהיר שבמקום להסתפק במנגל הפשוט ובמקום לרכוש אחד יוקרתי, ניתן להזמין מנגל שמרותך בהזמנה אישית. מדוע זה כה אידאלי? ובכן ממש כפי שכל אחד אוהב את הקפה השחור שלו עשוי באופן מעט שונה, כך גם לכל אחד יש דרישות מעט שונות מהמנגל. כל אחד יודע איזה גודל רצוי, לכל אחד יש מיקום אידאלי אחר וכל אחד מבקש תצורה מעט שונה, למשל שתי קומות, רוחב מסוים, מקום לתלות את המזלג, מדף ייעודי וכדומה. מכאן שבאמצעות הזמנה אישית, ניתן ליהנות ממנגל איכותי שעונה באופן נקודתי על סך הדרישות. 

מטבח חיצוני שמשדרג כל חצר

נפתח התיאבון? מעולה! אם רוצים להרחיב את הנישה של המנגל, שווה לשקול לבנות מטבח חיצוני, ופה חומר האלומיניום אידאלי ביותר. מדובר בחומר קל משקל, שמאוד עמיד בתנאי חוץ (אינו מחליד) ושנחשב חזק וקל לניקוי. כמו כן, שווה לשקול לבנות מחומר האלומיניום ארונות, משטח עבודה, כיור, דלתות ומנדף. עוד נמליץ לשלב קירוי עבור מקרר קטן וכמובן לחשוב על הצללה שתאפשר להגדיל את טווח הימים שבהם ניתן לשהות בחוץ. אם כבר אזכרנו הצללה, נציין שניתן להלחים סטנד ייעודי עבור שמשייה, או שלחלופין ניתן לבחור בתוספת של פרגולה.

ראשית בטיחות אח"כ עיצוב

רבים שנהנים מחצר אחורית בוחרים להוסיף ג'קוזי או בריכה. במקרה מעין זה שווה לשקול להוסיף בקרבת מקום מעקה, במיוחד אם הרצפה חלקה. באמצעות מעקה נירוסטה ניתן להגביר את תחושת הביטחון, ואם רוצים, גם לייבש עליו מגבת. כמו כן אם יש מדרגות, הרי ששוב שווה לשקול תוספת של מעקה, כאשר חשוב להתאים את עיצוב המעקה לקו העיצובי שמאפיין את הנראות הכללית.

לטובת אחסון והצללה חכמה

אם יש לכם חצר אחורית, חובה שגם תנצלו אותה עבור אחסון. עבור אחסון של מכסחת דשא, שולחן מתקפל, אופניים, כלי עבודה וכדומה. כיצד מאחסנים? בונים מחסן כמובן. מחסן מאלומיניום גם קל משקל, גם קל ביותר להתאים למידות הרצויות וגם ניתן להבטיח שהוא ישמור על המראה הראשוני לאורך שנים. כמו כן, אם כבר מרתכים מחסן, מוטב לשקול לרתך סככה שכוללת ספסל ישיבה, ולו עבור הגפנים (או עבור כל צמח מטפס אחר) - מדובר במראה מרהיב ביותר.

התחלנו עם בשר ונסיים עם קינוח - שפע רעיונות נוספים

מה עוד? אם יש קומת קרקע, מוטב לשלב חצר אנגלית שתאפשר להכניס אור טבעי ושתאפשר לנצל את פתח הכניסה בצורה יותר נוחה. מה עוד? תשקלו להוסיף גדר מעוצבת שתפריד ביניכם לבין השכנים, מתקני אופניים שסוף סוף ייצרו מקום ייעודי מסודר, קונסטרוקציית מתכת שעליה הילדים יכולים לתלות בדים וחבלים (מדובר בפארק משחקים שלם) ועוד. הרעיון הוא שבאמצעות עבודת מסגרות וריתוך שכוללת נירוסטה איכותית (ושלל חומרים נוספים), ניתן להפוך את החצר האחורית לאזור מסודר, פרקטי ומרשים במיוחד. מה עתה? מצלמים תמונה של לפני, ומחכים לראות כיצד החצר תראה אחרי - יש למה לצפות!

אולי יעניין אותך גם:

מאחזי יד - עשה זאת בעצמך
איך תהפכו את הבית והחצר למונגשים ונוחים?
ריתוך אלומיניום לתיקון רהיטים ומוצרים ביתיים
מעקה למדרגות מברזל או אלומיניום - מה עדיף?