ריתוך הוא מקצוע המחייב לא מעט ניסיון, אך גם הרבה יצירתיות ויכולת לעבוד עם מתכות מסוגים שונים. כיצד עובדים עם אותן מתכות? ציוד ריתוך יכלול כלי בדיקה ומדידה, וגם סוגי רתכות מסוגים שונים.

ציוד בדיקת מתכות יכלול את כלי העבודה המדויקים ביותר, באמצעותם תוכלו לצלוח את עבודות הריתוך המורכבות ביותר. רתכים משתמשים בסוגי כלים אשר שונים במהותם מכלי עבודה אחרים ושל אנשי מקצוע אחרים. במילים אחרות, אם אנשי מקצוע מסוימים יכולים להלוות כלי עבודה ביניהם, הרי שרתך יהיה חייב את סט הכלים הייעודיים שלו. בואו נדבר על עולם הריתוך, תחום שכולו אומנות מחומרים קשיחים. מה עוד כדאי לדעת?

ציוד ריתוך לעבודת רתכות הכי מדויקת 

ברוב הכמעט מוחלט של המקרים, רתכים לא יוכלו להשתמש בכלי העבודה של שכניהם לרחוב. כשמדברים על כלי עבודה או על כלי ריתוך, יש צורך להבחין בין סוגי העבודות שמבצע הרתך. אמנם רתכים יצטרכו תמיד כלי מדידה מדויקים מאוד, אך תמיד יהיו עוד כמה כלי עבודה שרתך לא יכול להסתדר בלעדיהם.

בעוד שישנם רתכים מסוימים המבצעים עבודות נירוסטה ואלומיניום, יהיו רתכים אחרים המבצעים עבודות מסוגים אחרים. רתכים עשויים לעסוק בעבודות מסגרות, בנייה של קונסטרוקציות עבור מפעלי תעשייה ועוד. זאת ועוד, ישנם גם רתכים אשר מבצעים עבודות ריתוך של טיטניום, מה שמחייב שימוש בכלי עבודה מאוד חזקים ושונים.

רתכות מסוגים שונים וכלי עבודה לרתכים 

מעבר לכלי הנקרא רתכת (רתכות), רתכים גם יעבדו כמובן עם מסיכת ריתוך. ישנן גם מסיכות ריתוך סולאריות ואלקטרוניות, המהוות את ההגנה הכי טובה עבור הרתך ובזמן עבודתו. ואם הזכרנו קודם לכן רתכות, הרי שגם כאן, ישנם סוגים שונים של רתכות, לרבות רתכות אלקטרוניות שמחזיקות מעמד שנים רבות בד"כ.

רתכים גם משתמשים בציוד בדיקת מתכות, מדידת מתכות, מיישר זרם תעשייתי, רתכות לריתוך סלילים, פטישים להסרת שלאקה ועוד. יחד עם כלים מגוונים אלו, רתכים חייבים להשתמש גם בכלי מדידה מדויקים מאד.

כלי מדידה לריתוך ובדיקת מתכות 

כלי מדידה מדויק לרתכים מאפשר לרתך למדוד את עבודותיו, כך שהריתוך יתבצע באופן המדויק ביותר עבור הלקוחות. חשוב להבין כי רתכות היא מקצוע אומנותי לכל דבר, המחייב את הרתך לפעמים לעבוד תחת דרישות מאוד קפדניות של לקוחות.

לרוב, דרישות אלו של הלקוחות יכללו גם מידות מדויקות של שלל רהיטים בהכנה אישית. למעט רהיטים בעבודת רתכות, רתכים גם מייצרים תשתיות שלמות למבנים ולמפעלים, מה שמחייב את המלאכה המדויקת ביותר. אין ספק כי במקרים בהם רתכים אינם משתמשים בכלי עבודה מדויקים, הסכנה לא תאחר מלהגיע. לעיתים, מבנים שלמים עשויים לקרוס בעקבות עבודות תשתיות שונות שלא בוצעו כהלכה.

אולי יעניין אותך גם: