השילוב של מתכות בעיצוב הבית הופך להיות נפוץ יותר ויותר, מאחר והמתכת מעניקה לבית מראה מודרני ומעודכן. האלומיניום הוא אחת מהמתכות הנמצאות בשימוש הרב ביותר. שילוב אלומיניום בדלתות יכול לשדרג אותם משמעותית, והעובדה שמדובר במתכת קלה ועמידה במיוחד הופכת אותו לפתרון אידיאלי. 

ריתוך או הלחמת אלומיניום?

אם אתם מעוניינים בשילוב עבודת מתכת על דלת הבית, תיהנו מתוצאה מקורית ומעניינת במיוחד. דלתות כניסה מעוצבות לבית הן אלמנט חשוב במיוחד במראה הבית הסופי. רתך אלומיניום מומחה, יהיה בעל ידע גם בעבודות אלומיניום לצורך יצירת הדוגמא הרצויה, וגם בהלחמה. הלחמה היא למעשה שימוש במתכת אחרת כדבק בין שתי חתיכות האלומיניום. מדובר בשיטה פשוטה יותר לביצוע, אך המתכת המשמשת לצורך כך היא לרוב רכה יותר ורגישה יותר לחלודה מאשר האלומיניום, ולכן בדלתות חיצוניות היא משמעותית פחות כדאית. הריתוך הוא למעשה שילוב שתי חתיכות האלומיניום והדבקתם בעזרת אלומיניום, כך שהן למעשה הופכות לחתיכה אחת רציפה.

מהו ריתוך בשיטת TIG?

ריתוך אלומיניום הוא משימה קשה, הדורשת ידע ומומחיות. ריתוך בשיטת TIG הוא הנפוץ ביותר בעבודות על דלתות כניסה מעוצבות. שם אחר לשיטה, הוא ריתוך ארגון. גז הארגון למעשה מגן על הריתוך מפני כניסה של אוויר וחמצן שימנע הדבקה נאותה של שתי חתיכות האלומיניום. בתוך גז הארגון המגן, אלקטרודה המכילה אלומיניום מתיכה אותו ומשלבת אותו בצורה מושלמת בין שתי החתיכות שברצונכם לחבר.

מתי עדיף לבצע ריתוך עם מיג CO2?

שיטה נוספת לריתוך אלומיניום היא באמצעות מיג CO2. מדובר בשיטה מעט פשוטה יותר לשימוש, מאחר והיא מאפשרת עבודה עם יד אחת בלבד. לכן, כאשר מדובר בדלתות הדורשות עבודה בצורה אנכית, יתכן בהחלט שבעל המקצוע יעדיף אותה. בשיטה זו הגז המגן הוא CO2, שבשונה מארגון הוא אינו גז אציל ולכן מציע הגנה מעט פחות טובה. ריתוך אלומיניום בשיטה זו, דומה מאוד לריתוך במגוון עבודות נירוסטה וברזל. בסופו של דבר, מי שיקבע את השיטה הטובה ביותר הוא רתך אלומיניום, מאחר ורק לו יש את הידע הדרוש לקבלת ההחלטה הנכונה.

ריתוך אלומיניום מחייב היכרות עם שיטות נוספות

כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר עבור הדלתות שלכם, ולמעשה בכל עבודה הדורשת שימוש במתכות, חשוב למצוא בעל מקצוע ברמה גבוהה. ההיכרות של רתך אלומיניום עם שיטות נוספות, מאפשרת לו לדעת להתאים לכם את הפתרון האידיאלי, ולא ללכת בצורה עיוורת על הפתרון הקל והמוכר. כך, רתך איכותי יוכל להכווין אתכם למתכת אחרת שאולי תתאים יותר מבחינה עיצובית לדלת שלכם, או שהעבודה איתה תהיה פשוטה יותר ותניב תוצאה דומה. לכן, השלב הראשון בדרך לדלתות הכניסה המושלמות לבית, הוא לבחור רתך עם ניסיון וידע נרחב ככל האפשר.

למאמרים נוספים בנושא: