מעקה ומאחז יד לממ״ד או למקלט – להגברת הבטיחות שלכם

בית המלאכה ״ריתוכי אושרי״ מספק עבודות ריתוך מגוונות, וביניהן גם ייצור מותאם אישית של מעקות ומאחזי יד המיוצרים מחומרי הגלם האיכותיים והעמידים ביותר – בין אם זה מאחז יד מנירוסטה לממ״ד או מעקה ברזל למקלט, נשמח לבצע עבורכם את המשימה המושלמת לצרכים שלכם!

למידע ופרטים נוספים - חייגו:

077-9972971

מאחז יד או מעקה בממ״ד או במקלט, הם יותר מסתם תוספת אסתטית לחללים בבית שעשויים לשמש אתכם כחדר או כמחסן בימים כתיקונם. למעשה, הם מקלים על הבטיחות בעת הניווט במרחב, ובעיקר במדרגות, כמו גם בעת ההתרוממות לעמידה או התכוננות לישיבה, בעיקר לאדם עם קשיי התניידות.

מעקה לממ"ד או מקלט

המעקה למדרגות נועד לשמור על המשתמשים שלא יפלו למטה, מחוץ לשטח המדרגות. המעקה אומנם עוזר למשתמשים לאחוז בו כשהם יורדים במדרגות ולא להחליק חלילה למטה, אבל הוא לא עושה הרבה יותר מזה.
תפקידו של מעקה במקלט או בממ"ד הוא להוות מקור תמיכה לאנשים שמטפסים במדרגות ולאלו שיורדים בהן. לכן, חשוב שיהיה חזק, נח ויציב.

מאחז יד למ"מד או מקלט

כשמדובר במאחז יד במדרגות, חשוב להבין שהתקן זה תוכנן במיוחד כדי לאפשר לכף היד אחיזה איתנה ולהוסיף לעולים ויורדים במדרגות יציבות ותחושה של ביטחון.

כשאתם משתמשים בגרם מדרגות פנימי רגיל, תוכלו להחליק את היד לאורך המעקה, אבל תתקשו ממש לתפוס אותו כדי לקבל אחיזה איתנה ויציבה יותר, במקרה הצורך. כדי לאחוז היטב במעקה, אתם אמורים לעטוף ולכסות אותו במלואו בכף ידכם. כוח האחיזה במוט האחיזה צריך להיות חזק פי 5 מההישענות הקלה שמציע לנו מעקה מדרגות רגיל. לפי דרישות התקן הקוטר הנדרש למאחז יד במדרגות נע בין 2-1.5 אינץ׳, כי קוטר קטן יותר יחשוף את המשתמש לסכנות מעידה וחלילה נפילה מהמדרגות.

למידע ופרטים נוספים - חייגו:

077-9972971

מאחז יד לממ״ד ולמקלט – הבטיחות שלכם בעת חירום

מאחז יד הוא מוצר בטיחותי מהשורה הראשונה, כך שיש לתכנן אותו תוך הקפדה על כל הדרישות של מכון התקנים הישראלי. אבל זה לא אומר שאי אפשר לעצב אותו לפי הצרכים שלכם. כאשר אתם מזמינים מאחז יד לממ״ד, תוכלו לבחור מאיזה חומר נייצר אותו, למשל מאחז יד מברזל או מנירוסטה? סביר להניח שנמליץ לכם לבחור בנירוסטה, אותה פלדת אל חלד העמידה מפני קורוזיה ובעלת המראה המבריק והיוקרתי.

אולי אינכם יודעים, אבל גם בנירוסטה יש ברזל. אחרי הכול הנירוסטה היא סגסוגת מתכות הכוללת ברזל עם ריכוז של כ-10.5% כרום.

מאחז יד מנירוסטה למקלט ולממ״ד

למרות שניתן לייצר את מאחז היד מחומרי גלם אחרים, עדיין מאחז יד שעשוי מנירוסטה מעניק שקט נפשי, במיוחד אם מדובר במאחז יד לנכים או לאנשים בגיל השלישי. אחרי הכול נירוסטה היא מתכת חזקה מאוד ועמידה בפני מים לחות, מה שאומר שהיא תשרת את הדיירים לאורך זמן רב מאוד ועם אמצעי תחזוקה פשוטים ביותר.

מבחינה אסתטית, הנירוסטה מציעה גמישות עיצובית, מראה מבריק ומרשים ביותר שיישאר לנצח, ולו רק בגלל העמידות של הנירוסטה בפני שריטות.

מעקה נירוסטה – למה זה כדאי?

כשאתם מתכננים מעקה או מאחז יד למדרגות המובילות לממ״ד או למקלט, ההמלצה שלנו גם כאן היא לייצר את המעקה מנירוסטה, שהוא חומר הגלם המועדף לייצור מעקות.

למידע ופרטים נוספים - חייגו:

077-9972971

מאחזים ומעקות – בעיצוב אישי

כדי לתכנן מעקה ו/או מאחז יד למקלט או לממ״ד בבית, חשוב לפנות לחברה מקצועית, המתמחה בעבודות ריתוך. אצלנו, ב׳ריתוכי אושרי׳, תוכלו להזמין מאחז יד ומעקה למקלט או לממ״ד בעיצוב מקורי וייחודי, מותאם אישית לעיצוב הפנים שיצר עבורכם האדריכל או בהתאם לייעוץ המקצועי שיציע לכם צוות העובדים המנוסה שלנו.

כשאתם מזמינים אצלנו מאחז יד או מעקה נירוסטה המיועדים לממ״ד (או למקלט), תוכלו להתרשם משפע הדוגמאות המקוריות שיצרנו בבית המלאכה שלנו, ואם תרצו, נסייע לכם לתכנן מאחז יד מעוצב בהתאמה אישית, לפי הצרכים והטעם האישי שלכם.

על השימושים של מעקות ומאחזי יד

כאשר אתם מחפשים מאחז יד או מעקה לממ״ד, חשוב שתדעו שמדובר בפתרון המועדף למגוון שימושים שונים, כגון:

  • מדרגות חיצוניות
  • מדרגות פנימיות במבנים משרדיים או במבני דיור
  • במקומות שבהם התקן דורש התקנה של מעקה ומאחזי יד (לפי התקן הישראלי ת״י 1142), כמו: בשירותים וליד כיורים המשמשים אנשים עם מוגבלויות, במדרגות נעות, במדרגות הכניסה לבריכה הציבורית וכן הלאה.

בנוסף לדרישת החוק להתקין מעקה ומאחזי יד במקומות מועדים לפורענות, כדי למנוע חלילה מעידות ונפילות, התקן הישראלי מתייחס גם להליך הייצור וההתקנה. המשמעות היא שכאשר אתם בוחרים בבית המלאכה שלנו, ׳ריתוכי אושרי׳, כדי שנתכנן ונייצר עבורכם את המעקה או מאחז היד לממ״ד שלכם, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שנעשה זאת בהתאם לתקנים המחייבים.

כך נוכל לעזור לכם ליהנות מהתקנים המעוצבים בהתאם לדרישות התקן הישראלי, ומותאמים אישית לסוג העיצוב, הגימור וצורת ההתקנה שתרצו לראות בממ״ד או במקלט הפרטי שלכם.

מהו התקן של מאחז יד מברזל או מנירוסטה?

התקנים המתייחסים למאחז יד מדברים על מאחזי יד במקלחת והם נמצאים ב׳תקן ישראלי ת״י 1919 חלק 3.2, סעיף 2.2.6 – מאחזי היד. על כל פנים, לפי התקן, המאחזים יתוכננו כך שיוכלו לעמוד בכוחות ובעומסים הנדרשים בתקן הישראלי ת״י 1918 חלק 3.1. התקן מתייחס למיקום התקן, לאורכו האופקי והאנכי המינימלי, למרחק שלו מהרצפה ועוד.

בעת תכנון מאחז היד לממ״ד שלכם, ניקח בחשבון את דרישות התקן הישראלי ונמקם אותו במקום ובגובה שבו הוא יוכל להביא את התועלת המרבית כשאתם שוהים בתוך הממ״ד לפי הוראות פיקוד העורף.

מבחינת גובה מאחז היד, אין בדרך כלל דרישה מחייבת, אבל כאמור, אותם תקנים המתייחסים לעיצוב נגיש לאנשים עם מוגבלויות משמשים עבורנו כבסיס להתקנה הטובה ביותר במקלט או בממ״ד שלכם.

לדוגמה, אם אתם זקוקים למאחז יד שיתמוך באדם כבד משקל, ניקח בחשבון בעת הייצור את הגובה, משקל הגוף והיכולת של המשתמש. ברוב המקרים מאחז היד יותקן במרחק שנע בין 83 ל-90 ס״מ מהרצפה. עם זאת, כמובן שנתאים את מיקום המאחז וגובהו מעל הרצפה, לצרכים האישיים שלכם. בסופו של דבר, המטרה שלנו היא להתקין בממ״ד את מוט האחיזה במיקום שבו הוא יוכל לשרת בצורה הטובה ביותר את המשתמשים.

למה האחיזה האיתנה כל כך חשובה במיוחד בממ״ד? 

למרות שמאחזי יד משמשים בעיקר בחדרי האמבטיה, ניתן למקם אותם בכול מקום בבית, כולל בממ״ד, כדי שיספקו תמיכה. מאחזי יד הממוקמים בצורה נוחה יספקו לכם עזרה בכמה דרכים, בעיקר כשאתם שוהים בממ״ד מודאגים ומתוחים ממה שקורה שם בחוץ:

  • אפשרות לדחוף או למשוך כדי לקום ולעמוד.
  • קבלת תמיכה יציבה כשתיישבים.
  • קבלת אחיזה איתנה בעת מעבר מעמדה אחת לאחרת.
  • לאיזון העמידה, ההליכה או ההתלבשות.

מאחזי יד מחוברים ברובם לקיר, אם כי ישנן מסילות העוברות מהרצפה עד לתקרה. סוג המאחז הנדרש לכם יהיה תלוי במצבו של האדם או בכוח האחיזה שלו. שילוב של מסילות אנכיות ואופקיות עשויות להועיל במקרים מסוימים.

כיוון שכשמדובר בהתאמת מאחז יד הדבר כרוך בסיכונים רבים, חשוב מאוד לקבל ייעוץ וסיוע מקצועי כאשר אתם שוקלים להזמין מאחזי יד לממ״ד או למקלט שלכם.

אולי יעניין אותך גם